Gå til innhold

Lister meg inn fra August 2008 klubben med ed lite spørsmål


KathMor

Anbefalte innlegg

Jeg har termin 15 August, dvs jeg er i uke 9 jeg nå (i uke 8 i følge tidlig ul).. Jeg er da en av disse som er evig bekymrende da... Vært på tidlig ul og sett hjertelyd, men klarer forsatt ikke å slå meg til ro, er så redd for at noe skal skje.. Når begynte dere å ro dere, å slå dere til ro med at alt skulle gå bra? Takker så mye for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter uke 14 begynte jeg å roe meg.. enda mer etter ultrlyd i uke 18.. men helt borte blir ikke alle mine bekymringer..

 

Når jeg kjenner bekymringene kommer fokuserer jeg på noe annet i stedet.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, si det... var også ganske nervøs i begynnelsen, redselen for spontanabort gav seg vel rundt uke 10-12, og så ble det enda litt bedre i uke 13/14 da jeg var på ultralyd og fikk sett at det var en frisk baby i magen. Men må vel heller si at bekymringene har forandret seg gjennom svangerskapet heller enn at de har blitt borte. Nå går jeg hele tiden og kjenner etter spark. Men har også blitt flinkere til å legge bekymringene litt på hyllen. Slapper definitivt mer av enn jeg gjorde de første tre mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å roe meg ned gradvis etter uke 12, ble enda roligere etter UL. selvfølgelig har jeg vært bekymra nå og da i senere tid, men da har det som oftest vært en spesifikk grunn til det... lite liv, vondt i magen e.l. Frykten for at det skal være noe galt med barnet (misdannelser, hjertefeil osv) har jeg også klart å legge fra meg, for det er noe jeg har kontroll over-dessuten vet jeg at jeg kommer til å bli like glad i det lille nurket uansett... :)

 

Hvis du fortsetter å være bekymret fremover, ville jeg kanskje investert i en doppler ved navn AngelSound fra Ebay. Den koster ca 250kr og har beroliget meg mange ganger jeg har vært litt bekymret. Jeg vil alikevel anbefale å vente noen uker, for det er ikke alltid like lett å finne hjertelyden i starten når nurket er så lite... Men har lest at noen her inne har funnet hjertelyden rundt uke 12 :) (NB! vanlig stetoskop funker ikke)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :) Og takker for godt tips, den skaken kommer jeg helt sikkert til å kjøpe etter hvert!

 

Skal til jordmor 24 janurar, da vil jeg i følge siste mens være 10+6 (ultralyd 9+2) på vei, så skal spørre om å få høre hjertelyd da :) .. Rart det her, aldri kan slappe av.. Har ikke kommet så mye som en eneste bloddråpet, noe som jo er positivt, men alikavel klarer jeg å tenke : Hva med Missed Abprtion, at hjerte har sluttet og slå og jeg ikke har abortert enda... Vet jeg ikke kan tenke sånn, men gjør det nå fordi om... Bare vare glad så lenge symptomene sitter, la oss elske kvalmen, uggenheten og den sinnsyke trøttheten :) Men som du sier, man slutter vel aldri helt med bekymringer!

Lykketil alle sammen, nærmer seg med stortrinn for derer!! Jeg må bare vare tålmodig 7 mnd til, hih

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...