Gå til innhold

hvordan klarer dere å studere med barn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

er helt utslitt etter 4 dager jeg!! skjønner ikke hvordan jeg skal klare dette.. opp kl 6, kjøre i bhg, ta bussen til skolen, være på skolen til kl 15, ta buss hjem, kjøre i bhg, lage middag, kose og leke, legge, skolearb og legge meg..iiiiiiiiiiik.. og skal jobbe lørdag og søndag annenhver uke.. ser mørkt ut dette..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, er ikke på skolen så mange dager i uka som du... og jobber heller ikke i helgen, MEN, synes det er hardt. Jeg tenker bare på "alternativet"... jobbe resten av livet med noe jeg synes er kjedelig... eller jobbe med noe som er interessant og "givende"...

Skrevet

du det kommer til og gå bra!

jeg studere mer en fulltid og er alenemor, men det er en vanesak.

du har sikkert akurat begynt? gi deg selv litt tid til og vende deg til og bruke hodet på den måten hele tiden. det kommer til og gå bra. om jeg klarer det som leser like dårlig som 4% av de dråligste i 10 klasse så klarer du det!

Skrevet

Hva studerer du?

Jeg synes det er helt supert å studere med barn. Har jobb ved siden av også. Friere dager med tanke på henting og levering. Har ikke noe obligatorisk oppmøte da og er ikke slavisk på alle forelesninger. Tar skippertak før eksamen og det funker ypperlig :o)

Skrevet

Det er de første ukene som er værst, etter hvert venner du deg nok til aktivitetsnivået :) Jeg syntes det var forferdelig å starte igjen etter permisjonen (jobber, men har en jobb hvor jeg er nødt til å jobbe en del hjemme på kveldene...sånn sett likt studier), men det gikk seg til. *trøsteklemme*

Skrevet

Hmm... Syntes det var helt fantastisk å være mor og student. Hadde 1,5 år igjen av studiene når jeg fikk barn, og syntes kombinasjonen med studier og barn fungerte bra. Hadde mye mer fleksibel hverdag da, enn nå som jeg er i jobb.

Hva studerer du da? Jeg tok høyere utdannelse og hadde gode muligheter for å flexe med tida.

Savner studentlivet ja!!

Skrevet

jeg har hatt mammapermisjon i ett år, og er nå tilbake på skolen. jeg studerer illustrasjon på nkf, så jeg slipper unna all lesingen. men må si det er litt vanskelig å være kreativ fra kl 20-23 når jeg er så sliten:P det er egentlig ikke obligatorisk oppmøte, men vi driver med et kundeoppdrag nå, og jobber i grupper. må jo møte gruppa.. jeg er egentlig en skippertaksperson jeg og;)

Skrevet

Jeg synes også det var greit å studere. Begynte da jeg var 3 mnd på vei, tok et semester før fødsel og begynte igjen da snuppa vår var 9 mnd. Hadde forelesning hver dag, men toppen 4 timer da. Var på skolen fra 8-3 hver dag (ca.), og da slapp jeg å lese om kveldene. Var også veldig fleksibelt, og det var greit å kunne ta fri da jenta mi var mye syk den første tida etter at hun hadde begynt i barnehagen.

Skrevet

se svaret mitt lenger opp her:)

men åååh, jeg er så trøtt! er skikkelig B-menneske i tillegg.. og som om ikke det er nok har jeg fått senebetennelse i nakken, og beveger meg som en robot :D

Skrevet

Så du er hjemme på dagtid med barnet?

I såfall skjønner jeg at det er vanskelig. Det hadde nok ikke jeg klart heller. Her er kveldene hellige, de brukes ikke til lesing.

Skrevet

sorry.. ser jo i hi at du er på skolen på dagtid...

Jeg har det jeg kaller et enkelt studie. Det er få forelsninger og i mine øyne enkle fag. De gruppearbeidene vi har hatt har gått kjempebra i og med at jeg har vært på en meget velfungerende gruppe.

Skrevet

Det er da mye deiligere å være fulltids student enn å være fulltid i jobb!

Fritt og fint, er på alle forelesninger og leser pensum når ungene er i bhg, ekstra skippertak rundt eksamenstider og jeg får helt fine resultater.

Får hentet ungene tidlig i bhg, synes egentlig at det går over all forventning jeg:-)

Eneste er den dårlige samvittigheten om at man kunne ha lest mer, og nervene i forkant av en eksamen.(De er ille!)

Skrevet

Tja, det blir en vane, og jeg kjører strengt på rutiner. Er alene med junior, så det er opp 6 mandag til fredag. Han leveres i barnehagen halv åtte og jeg har forelsning eller egen lesing fra 8 til 15. Henter junior i halv fire tiden så er det handling, hjem, middag, leking, kosing, stell og legging.. Deretter er det oppvask, klesvask, gjøre istand til dagen etter og litt oppgaveskriving hvis det er nødvendig. Sosialt liv er lagt til helger, stort sett alltid med barn. Hver fjerde helg har jeg barnevakt 4-6 timer lørdag eller søndag formiddag så jeg får tatt igjen litt lesing.

I have no life! :)

Skrevet

sjiraff *valentines baby* :o) : jeg er på skolen fra 8-15:) snuppa i bhg! jeg skal kanskje ikke klage så mye, det finnes verre studier som tar opp mye av fritiden på lesing og oppgaveskriving. jeg holder i det minste på med noe jeg liker da:) liker bare ikke at jeg MÅ gjøre det til et visst tidspunkt:P håper det går seg til etterhvert som dere sier:)

Skrevet

hehe.. har heldigvis en mann som "hjelper til" jeg da ;o) husarbeid har blitt kraftig nedprioritert denne uka ja. håper ingen kommer på overraskelsesbesøk, haha :P

Skrevet

jeg synes det går veldig fint jeg.... har fri tirsdag og torsdag, og bor i gangeavstand til både høgskolen og barnehagen til sønnen min, så vi står opp 7.30, ordener oss dra hjemmefra 8.20 så han rekker frokosten til kl 8.30

så går hjem hjem, pakker sekken min og spiser, så drar jeg på skolen fra 9.15¨- 15.00 drar hjem og ordener klart til middag, henter sønnen min, lager middagen, spiser leker og koser oss...

det skal jo sies at jeg gjør skolearbeidet på dagen når jeg har fri, og jeg jobber ikke ved siden av, så jeg forstår godt at du blir stressa!

blir jo ganske fattig av å være student, så vi har akkurat så vi klarer oss, kan ikke kjøpe det vi vil når vi vil det, handler klær og leker til mini på fretex stort sett, ellers hadde ikke vi klart det uten at jeg hadde jobbet!

når stenger barnehagen til sønnen din da? kanskje en ide å være igjen på skolen å lese litt innimellom, så slipper du iallefall det på kvelden;)

lykke til! ikke gi opp! du får masse igjen for strevet når du kommer ut i arbeidslivet med høyere lønn osv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...