Gå til innhold

Misdannelser på barnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå i uke 10, som jeg har forstått skal man ikke på ultralyd før uke 18. Har blitt anbefalt å gå privat i yke 12 for å se tidlig at alt er i orden. Vil de se på ultralyd om barnet har misdannelser/kromoson feil?

Får man isåfall tilbud om abort selv etter det er gått 12 uker som er abort grensen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rundt 12 uke kan man måle "nakkefolden" som da vil vise om barnet har no syndrom

Skrevet

Hei:)

Jeg måtte avbryte mitt forrige svangerskap pga misdannelser på skjelletet. Diagnosen vår Andreas fikk var : Thanatofor Dysplasi Type 1 (dvergvekst). Jeg var 21+3 uker på vei da jeg avbrøyt den 3 August _ 07. Dette måtte opp i en nemd siden det er strengt i Norge når det gjelder avbrytelser i svangerskapet. Det var ingen tvil om at det ikke ville gå igjennom siden Andreas var uforenelig med liv utenfor min mage...

Det er den tøffeste og vanskeligste og mest umenneskeliget valget vi tok... Men vi veit sjøl at vi gjorde det rette...

Nå er jeg gravid igjen, er 11+1 uker og hadde ul i uke 6 og skal ha ul i uke 12 inne på Riksen og da er det for at de skal se på skjelletet til lille i magen. Så da kan en se skjelletet i uke 12...

Bare og spørre visst du lurer på noe mer:)

Klem

Skrevet

heii! når vi er inne på dette med misdannelser.. jeg er veldig ung og livredd for at noe skal være galt..:S

Jeg har festet og drukket en del de 2, 3 første ukene av svangerskapet, har vert mye festing i jula osv.. da visste jeg ikke at jeg var gravid.

Kan alkoholn jeg har drukket på denne tiden jøre større sjanser for misdannelser???

Skrevet

Hvis du ikke er fylt 38 år ved fødsel,så har de strengt tatt ikke lov til å ta nakkefoldscanning av barnet ditt,for å finne ut om det er noe missdannelse med det,men vet at det i enkelte tilfeller blir gjort,men blir det kjent,kan legen miste sin bevilgning. Dette fordi mange fjerner barn som har en liten feil og fint kan leve opp.

Synes du bør vente til den ordinære ul,er det noe alvorlig galt,kan du alikevell få tilbud om å søke om abort.Er det en liten feil,så bør jo barnet få leve uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...