Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 Vi har fått en nydelig og velskapt gutt!! :-) Mandag 07.01.08 kom han i ekspressfart, 10 dager før termin!! Kjente murringer i magen fra tidlig på morgenen, ringte til føden ca kl 14. Dro inn dit til 16, og hadde da 4 cm åpning! Ble tatt i mot av samme jordmor som tok i mot datra vår for 17 mnd siden, og det var jo kjempe moro - vi hadde håpet å få han igjen (mannlig jordmor)! :-) Klokka 18:30 (etter et deilig og varmt bad) hadde jeg 5 cm åpning, og vannet ble tatt. 21:53 kom endelig vår skjønne prins, hele kroppen kom på ett press! Hehe, jordmor ble nesten litt paff, han forsøkte å holde igjen hodet, men hadde ikke sjans - gutten SKULLE ut! ;-) Hehe, hadde visstnok spurt jm om gutten rakk å komme seg ut før han dro fra vakt (dette var like før gutten kom ut), og jm svarte at joda, det gjorde han! Jeg hadde rulla med øynene og sagt: Ja, egentlig driter jeg i det - du går ingen steder før denne ungen er ute!! :-) Hehe, ja - jeg ville ha han som jordmor også denne gangen!! :-) Han var 3850 gram og 52 cm lang, og selvsagt verdens nydeligste!! ;-) Vi kom hjem i dag, er slitne, men verdens lykkeligste! Storesøster er veldig stolt og flink, kikker hele tiden på "bibi"'en som ligger i vogga og sover, stryker han over hodet og sier "uff,uff"! Hehe.. Livet er herlig!! Gled dere, jenter!! Dere har en utrolig flott opplevelse foran dere!!
<3 qleopatrice <3 Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 Gratulerer så mye !! Nyt babytida...
ja08 Skrevet 10. januar 2008 #4 Skrevet 10. januar 2008 Oppmuntrende ord Gratulerer med prinsen, helt utrolig at du møtte samme jordmora/faren etter så mange år. Det er vel ikke så mange jordfedre rundt omkring? Men, jeg tror ikke det hadde gjort meg noe å møtt en jordfar, det er jo personen og den faglige dyktigheten som teller.
ja08 Skrevet 10. januar 2008 #5 Skrevet 10. januar 2008 Hm.nei, det ble feil. Barna dine er jo veldig tette-17 mndr.leste litt fort...det ble 17 år i mitt hodet...sorry...
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. januar 2008 Hehe, ja synes det var helt utrolig - særlig ettersom vi snakka om det på tur inn til føden. Både jeg og sambo syntes det hadde vært utrolig moro om vi fikk samme som sist- og sannelig var det han som satt og venta på oss da vi kom inn! :-) (Du så det sto 17 måneder, og ikke år, ja? Hehe) Det er nok ikke så mange mannlige jordmødre her i landet, nei (mener å ha hørt 4-5, men skal ikke si det for sikkert). Vi er kjempe glad for at han jobber på vårt sykehus, han er kanonflink!! Og han er veldig flink til å ta seg av far underveis! Inkluderer han i det som skjer, gir han oppgaver og forklarer godt hva som skal foregå! Og når vi i tillegg har så god kjemi med han, så passer det jo perfekt! :-) Og som en kuriositet kan jeg jo fortelle at de mannlige jordmødrene faktisk ikke har lov å kalle seg jordfar. Jordmor er en beskyttet yrkestittel, så de må nok pent finne seg i å bli kalt jordmor! :-) Takk for alle gratulasjoner! :-)
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 11. januar 2008 #7 Skrevet 11. januar 2008 Det ante meg at det var fødsel på gang her om kvelden, ja=) Så herlig!!!! Gratulerer så mye med gutten!! Nå håper jeg at det snart blir min tur - og at jordmor Atle er på vakt når vi kommer inn. Kryss fingrene for meg.... Kos dere med det nye familimedlemmet, høres ut som storesøster Aurora er engasjert i den lille=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå