Gå til innhold

Prinsen vår har kommet!! :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått en nydelig og velskapt gutt!! :-)

Mandag 07.01.08 kom han i ekspressfart, 10 dager før termin!!

Kjente murringer i magen fra tidlig på morgenen, ringte til føden ca kl 14. Dro inn dit til 16, og hadde da 4 cm åpning! Ble tatt i mot av samme jordmor som tok i mot datra vår for 17 mnd siden, og det var jo kjempe moro - vi hadde håpet å få han igjen (mannlig jordmor)! :-) Klokka 18:30 (etter et deilig og varmt bad) hadde jeg 5 cm åpning, og vannet ble tatt. 21:53 kom endelig vår skjønne prins, hele kroppen kom på ett press! Hehe, jordmor ble nesten litt paff, han forsøkte å holde igjen hodet, men hadde ikke sjans - gutten SKULLE ut! ;-) Hehe, hadde visstnok spurt jm om gutten rakk å komme seg ut før han dro fra vakt (dette var like før gutten kom ut), og jm svarte at joda, det gjorde han! Jeg hadde rulla med øynene og sagt: Ja, egentlig driter jeg i det - du går ingen steder før denne ungen er ute!! :-) Hehe, ja - jeg ville ha han som jordmor også denne gangen!! :-)

Han var 3850 gram og 52 cm lang, og selvsagt verdens nydeligste!! ;-)

Vi kom hjem i dag, er slitne, men verdens lykkeligste! Storesøster er veldig stolt og flink, kikker hele tiden på "bibi"'en som ligger i vogga og sover, stryker han over hodet og sier "uff,uff"! Hehe.. Livet er herlig!!

Gled dere, jenter!! Dere har en utrolig flott opplevelse foran dere!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye

Skrevet

Gratulerer så mye !! Nyt babytida...

Skrevet

Oppmuntrende ord :) Gratulerer med prinsen, helt utrolig at du møtte samme jordmora/faren etter så mange år. Det er vel ikke så mange jordfedre rundt omkring? Men, jeg tror ikke det hadde gjort meg noe å møtt en jordfar, det er jo personen og den faglige dyktigheten som teller.

Skrevet

Hm.nei, det ble feil. Barna dine er jo veldig tette-17 mndr.leste litt fort...det ble 17 år i mitt hodet...sorry...

Skrevet

Hehe, ja synes det var helt utrolig - særlig ettersom vi snakka om det på tur inn til føden. Både jeg og sambo syntes det hadde vært utrolig moro om vi fikk samme som sist- og sannelig var det han som satt og venta på oss da vi kom inn! :-) (Du så det sto 17 måneder, og ikke år, ja? Hehe)

Det er nok ikke så mange mannlige jordmødre her i landet, nei (mener å ha hørt 4-5, men skal ikke si det for sikkert). Vi er kjempe glad for at han jobber på vårt sykehus, han er kanonflink!! Og han er veldig flink til å ta seg av far underveis! Inkluderer han i det som skjer, gir han oppgaver og forklarer godt hva som skal foregå! Og når vi i tillegg har så god kjemi med han, så passer det jo perfekt! :-)

Og som en kuriositet kan jeg jo fortelle at de mannlige jordmødrene faktisk ikke har lov å kalle seg jordfar. Jordmor er en beskyttet yrkestittel, så de må nok pent finne seg i å bli kalt jordmor! :-)

Takk for alle gratulasjoner! :-)

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Det ante meg at det var fødsel på gang her om kvelden, ja=) Så herlig!!!! Gratulerer så mye med gutten!! Nå håper jeg at det snart blir min tur - og at jordmor Atle er på vakt når vi kommer inn. Kryss fingrene for meg.... Kos dere med det nye familimedlemmet, høres ut som storesøster Aurora er engasjert i den lille=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...