MammaFraSørlandet Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 Eldstejenta begynte å klage over vondt i beina for noen måneder siden. Første gangen var på kvelden da hun grein og sa hun ikke klarte å sovne. Jeg ga det ikke spesielt mye oppmerksomhet verken da eller de neste gangene - tenkte det var "voksesmerter". Men etterhvert har det begynt å bli mer og mer klaging også på dagtid, og voksesmerter skal jo ikke gjøre vondt på dagtid, ifølge forståsegpåere. Hun kan finne på å legge seg ned på bakken og si at hun ikke orker å gå fra bordet til TVn, for eksempel fordi beina gjør så vondt. Kanskje en form for latskap, tenkte jeg. Eller noe hun gjorde for å få oppmerksomhet? I alle fall har det nå begynt å bli høylydte klager også på vondt i ryggen i tillegg til i beina. I dag morges ba hun meg løfte henne ut av senga fordi hun hadde så vondt. Jeg gjorde ikke det, og hun kom seg da ned, men gikk krokbøyd og holdt på ryggen, og det selv om hun trodde ingen så henne. Hun slepte seg rundt ganske lenge (2-3 timer) før hun kom seg i siget og ble seg selv igjen. Så nå er jeg plutselig blitt litt mer betenkt. Kanskje dette verken er voksesmerter eller et forsøk på å få oppmerksomhet? Noen som har gode råd eller tips?
MammaFraSørlandet Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. januar 2008 Ikke si sånn, da! Jeg skal sjekke symptomene...
lifa og Eline Skrevet 10. januar 2008 #4 Skrevet 10. januar 2008 Anbefaler deg å ta henne på alvor og ta henne med til legen. Høres ikke noe godt ut hverken for stor eller liyte. God bedringmen jenta de
MammaFraSørlandet Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. januar 2008 Hmmm.... tror ikke det er leddgikt. Hun er såvidt jeg kan se ikke hoven noe steder, og hun sier "beina" - "overalt" når jeg spør hvor det gjør vondt. Leddgikten burde sittet mer i leddene, mens dette virker å sitte i leggene "overalt" (både foran og bak). Hun er en del "sliten", så jeg skal ta henne til legen. Stakkars!
MammaFraSørlandet Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. januar 2008 Det gjør nok ikke veldig vondt, for hun sutre-klager mer enn skrike-klager. Det aner meg at det enten er fysisk eller psykisk noe som plager henne relativt sett nokså lite, men som er der og irriterer. Jeg har skikkelig dårlig samvittighet for ikke å ha tatt henne på alvor før nå. Hun er utrolig utspekulert, så jeg trodde bare dette var et av ulv-ulv, jeg vil ha oppmerksomhet-utspillene hennes. Kanskje det er det, men lege skal hun få besøke uansett.
Økologisk_knekkebrød Skrevet 10. januar 2008 #7 Skrevet 10. januar 2008 Godt symptomene ikke stemmer! Håper det bare er voksesmerter. Eller kanskje hun trenger en annen madrass? Aner ikke, bare slenger ut idéer.. Håper dere finner ut hva det er. God bedring til henne!
Jente april 06 og gutt juni 10 Skrevet 10. januar 2008 #8 Skrevet 10. januar 2008 Niesen min hadde smerter i beina over lang tid. Våknet opp på natten og grein fordi hun hadde så vondt. Begynte vel når hun var ca 2 år-2,5 år. De var på alle mulige undersøkelser, og tilslutt fant de ut at det faktisk var overbelastning. Hun ville nesten ikke sitte i vogn fra hun var 2 år, og gikk derfor veldig mye. Etter det har hun sittet mer i vogn, men det kunne ta en stund før det ble bra. Men tror ikke hun hadde vondt i ryggen. Ville ihvertfall tatt henne på alvor og fått undersøkt det. God bedring :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå