Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 Hvilken mme anbefaler dere og hvorfor?? Når merket dere at dere måtte gi mme i tillegg til mm??
Mamsen og lillegutt Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 Jeg anbefaler HIPP, fordi den er det grei måling på. Prøvde collett sin også,men den luktet så forferdelig. Jeg har måttet gi mme i tillegg siden han var født nesten. la lite på seg,og hvis han ikke hadde fått det,så måtte han vært på puppen hele kvelden.....
Gjest Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 Han hadde vel vore på puppen heile kvelden for å få opp produksjonen?! Har ikkje gitt mme, og det er ikkje ofte det er nødvendig å gi mme i TILLEGG til mm. Har brukt det til å lage graut med, fordi eg ikkje orka pumpe, men det er berre å stole på kroppen din og babyen din - så regulerer produksjonen av mm seg heilt fint! Lukke til! Og sånn apropos: Eg er ikkje i mot mme altså, men har full tru på at dei aller aller fleste klarer å fullamme viss dei vil (og orkar!)
Gjest Skrevet 10. januar 2008 #4 Skrevet 10. januar 2008 Vi har berre gitt NAN på kartong sidan vi har brukt til graut forresten.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #5 Skrevet 10. januar 2008 Jeg er HI. babyen min er bare 2 1/2 mnd. så jeg kan ikke gi grøt. Men føler at jeg ikke har nok mm til henne. Har prøvd collett sin. men den får hun luft i magen av. lurer på om hun ikke tåler melk.. så hvilken er uten melk?
Gjest Skrevet 10. januar 2008 #6 Skrevet 10. januar 2008 Kan ikkje svare på kva som er utan mjølk, men det kan sikkert andre her. Trur det er veldig lett å føle at ein har for lite mjølk. Og når babyen vert større tek blir gjerne økedøgn ei økeveke. Det er kjempeslitsomt når det står på, men du gjer det aller beste for babyen din med å gje mm! Du er kjempeflink!! Eg trur ikkje du treng gi tillegg dersom du ikkje får det anbefalt av helsestasjonen! Du kan jo lese litt på ammehjelpa sine heimesider for råd om å auke mjølkeproduksjonen www.ammehjelpen.no Lykke til!
Gjest Skrevet 10. januar 2008 #7 Skrevet 10. januar 2008 Hei! Vi bruker NAN. Har prøvd Hipp og Collett også, men de gulpet hun så masse av. Lå en uke på barsel, og hadde ingenting melk, så hun har fått mme fra fødselen av. På sykehuset brukte de NAN, derfor fortsatte vi med det da vi kom hjem.
Gjest Skrevet 10. januar 2008 #8 Skrevet 10. januar 2008 Vil bare svare en gang til:) Det er de som ikke har noe melk. Fortsatte med pumping og hjelpebryst da vi kom hjem, men det kommer til et punkt der man ser at det ikke nytter;) (fysiske og psykiske grunner). Men ja, vi fikk råd av hs og lege å kutte det ut, og heller gi MME. Til HI: Prøv å ha malt i melka, eller sviskesaft.
Ioren Skrevet 10. januar 2008 #9 Skrevet 10. januar 2008 Hvis du er sikker på at du skal begynne med mme anbefaler jeg en kikk innom www.flaskeposten.org . Der finner du god informasjon, og av egen erfaring er det ikke alle helsesøstre som har god peiling på mme. Min kunne ingenting. Selv bruker vi NAN1 - har ikke prøvd andre, men er veldig fornøyd med denne. Lillingen er fornøyd og legger på seg fint i forhold til sin kurve. Har nesten fra start brukt mme i tillegg, da ungen min kunne spise i evigheter (les: 2-3 timer) i gangen og selv da spiste godt over det anbefalte av mme pr måltidetterpå. Og ikke kom med at det var økedøgn/økeuke, for det var sånn omtrent fra start og det var sånn i over en måned før vi kapitulerte og fant ut at for å ikke slite oss ut totalt gikk vi over til bare mme. Fikko gså anbefalt av hs at han kun skulle spise i 30 minutter på hver side, men etter en time hadde jeg jo fortsatt en illsint sulten baby Gutten er nå 3 mnd, og vi gikk over til kun mme da han var ca 2 mnd.
ks23 med William og Lucas Skrevet 10. januar 2008 #10 Skrevet 10. januar 2008 Jeg anbefaler Nan sin.. Jeg har så og si brukt den på guttene mine fra dag en pågrunn av melke mangel.. De kan reagere litt til og begynne med, men det går over etterhvert. Om hun/ han har melke allergi for du også kjøpt Nan hypo allergi som kjøpes på apoteket.Brukte den også en stund da jeg trudde de ikke tålte den andre, men saken var det at de fikk for mye SÅ derfor gulpet de. Den er også enkel og bruke og har gode veiledning råd. Lykke til..
line_n & sara Skrevet 10. januar 2008 #11 Skrevet 10. januar 2008 jeg tror du bør prøve deg frem til du finner det merket babyen din trives med! sara fikk vondt i magen av nan, så vi bruker hipp. grunnen til at vi bruker litt mme, er at snuppa bruker laang tid på å spise, og vi har funnet ut at dersom hun får en god dose mme v leggetid, sover hun lenge på den! så slipper jeg å amme annenhver/hver tredje time om natta! har dessuten lite melk på kvelden, så da trenger vi rett å slett litt tilskudd!
Gjest Skrevet 11. januar 2008 #12 Skrevet 11. januar 2008 Bruker NAN og er veldig fornøyd med den. Prøvde collett først, men han gulpa mye og fikk luft i magen av den. Måtte begynne å gi tillegg (råd fra hs) fordi jeg hadde lite melk (prøvde å få opp produksjonen, gikk ikke). Han svelgte masse luft og ble stort sett grinete hele tiden pga lite melk. Etter at vi begynte kunn med MME så har vi fått en helt ny unge Blid og fornøyd, sover hele natten og er god og mett Ikke plaga med magen heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå