Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 Har jenta mi endelig roa seg igjen. Ho har alltid stortrivdes på gulvet med lekene og kunnet ligge lenge uten at noen satt sammen med ho. (har jo alltid hatt ho sånn at jeg ser ho da.) Syntes det var så deilig at ho kan aktivisere seg selv for 20- 40 min om gangen. Sånn at jeg får gjort litt. Jeg elsker å sitte å leke med henne , synge for henne og annet men noen ganger trenger man litt pause. Men så en dag snudde ho helt om(ho er 8 mnd), Ville ikke ligge på gulvet hvis ikke jeg eller pappan eller noen andre var der sammen med ho. Hylte i sinne hvis ho var alene, og selvfølgelig strålende fornøyd når noen kom til henne. Og i alle andre sitvasjoner som ho ikke fikk akkurat som ho ville. (ikke så lett heller når de ikke kan si med ord hva de vil) Det var virkelig sinne hyling ikke gråt. Helst skulle ho ikke være på gulvet i hele tatt. Men når det varte mer en et par dager så måtte vi begynne å klare å overhøre hylinga litt. Tror nesten det ble en lek for ho, jeg lager denne lyden da kommer noen...... Så vi begynte å la ho protestere en stund før vi gikk til henne. Når vi kom ble ho jo alltid fornøyd igjen. Sjekka at ho ikke trengte ny bleie, lekte og prata litt og så gikk vi igjen. Og nå 3 uker etter at ho starta har ho begynt å leke alene igjen. Hjelper sikkert at ho klarer å komme seg rundt litt enklere , åler seg og ruller i stor fart. Krabbinga er nesten inne nå. (stolt mamma ja.) De siste 3 morgene har ho kost seg med lekene i en halv time uten å bry seg om oss. Jeg får igjen gå ut av rommet uten at ho hyler. Og det er godt, man blir litt stessa når man skal på do og ungen hyler i andre rommet. Plutselig har jeg den gode glade jenta mi tilbake. Lurer jo på hva som plaget ho i denne tiden (ikke tenner.) og er glad det er over for denne gang. Så får vi se hvor lenge freden varer...
Gjest Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 Separasjonsangst? Det kan jo gjerne kome i desse tider. Eller berre at ho var frustrert fordi ho ikkje kom seg rundt. Ho seier nok berre frå at det beste i verda er mamma, og det skal du lytte til. Tenk - det er DEG ho aller helst vil ha, du er best best best! Og sjølv om det er deilig å ha 20-40 min der du slepp aktivisere, så kjem det nok ein periode der du saknar at du var best best best
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 Nest best er jeg ihvertfall, best til vanlig men hvis favoritt onkelen (broren il pappa) er her ja da kan mamma bare forsvinne. Ho kan sitte på fanget mitt og strekke seg mot han og hyle hvis ho ikke han tar ho med en gang. Hehe. Ei venninne av meg mente at det måtte føles veldig trist for meg når ho gjør det. Men nei, hadde vel vært andeledes om han var her støtt og stadig, men desverre bor han veldig langt unna så han ser ho ikke så veldig ofte. Men merkelig nok tar det aldri mer en 5 min før ho bare vil være hos han når han er på besøk. . Har ikke tid til å ligge på puppen engang, hvis han er her.Han har utrolig barnetekke. Selv min søsters utrolig sjenerte fem åring godtok han med en gang. Har sagt han skulle komme for et par uker når vi skal ta avenning fra puppen da ville nok blitt lettere....... Desverre blir nok ikke noe mulighet for det, da vi bor i forskjellige land.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå