anette_78 Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 Har hørt at man kan kjøpe en olje som man skal massere underlivet med en god stund før termin for å minske sjansene for å revne under fødselen. Er det noen som vet hva slags olje det er snakk om og hvor man får kjøpt det? Har noen erfaring med om dette fungerer?
Beama Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 Jordnøttolje. Jeg kjøpte weleda sin fødselsforberedende olje. Smurte fra uke 34 sist, og tror det hjalp. Fødte iallefall en jente på nesten 4 kilo i seteleie og ved hjelp av tang i ekspressfart. Og det uten å måtte klippe. Revnet littegrann, men det skulle nesten bare mangle.... de fleste revner mye mer iløpet av en sånn fødsel og må klippes=)
MadameMimm Skrevet 11. januar 2008 #3 Skrevet 11. januar 2008 Anbefaler også jordnøttolje på det varmeste, jeg smurte meg store deler av svangerskapet (trenger kanskje ikke smøre lengre enn Beama med Andrea og bøllefrøet gjorde, men jeg ville bare være sikker), og revnet ikke. Alle mine venninner har også smurt med jordnøttolje, og ingen av dem har revnet nevneverdig heller. (å revne litt er jo hverken unormalt, vondt eller ødeleggende "utseendemessig") Skal ikke være så bombastisk å si at det garantert fungerer, men verdt et forsøk!
Allean, Fia og lillebror Skrevet 11. januar 2008 #4 Skrevet 11. januar 2008 Jordmoren min mener at det ikke holder å smøre, men at man også må tøye.. det høres fælt ut. Men det skal vist virke kjempe bra. En finger inn i skjeden bak fra og dra.. Men bare gjøre det de siste mnd før fødsel da he he.
MadameMimm Skrevet 11. januar 2008 #5 Skrevet 11. januar 2008 Ja, tøye må man gjøre mens man smører, hvis ikke er vitsen borte! Glemte den mest vesentlige i mitt forrige svar, så takk til Allean maibaby + Fia1år for at du husket på det(:
anette_78 Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. januar 2008 Takk for gode svar:) Hvor får man kjøpt jordnøttolje? Weleda for eksempel? Er det noe de har på apoteket?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå