Gå til innhold

Falt på isen.. Farlig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

falt på isen. rett på rumpa. ikke sånn veldig hardt. ikke noe vondt etterpå, men er det farlig tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg også gjort, for noen uker siden...falt også på rumpa og fikk tatt meg for med hånda.siden jeg ikke kjente noe i magen, verken da det skjedde eller etterpå, regner jeg med at det ikke var farlig..

så lenge du ikke kjenner noe ubehag, så går det sikkert bra:) men hvis du bekymrer deg så kan du jo ta en tlf til jordmor/lege..

Skrevet

Tror ikke det er farlig dersom du ikke har vondt.

Selv sklei jeg på isen i dag, fikk dritt vondt i lysken (har brkkrnløsning). Jeg har ligget i helr dag pga alt annet gjør vondt i lysken, men ungen har sparket normalt så jeg er ikke bekymret for at det har gått utover ungen.

Skrevet

Jeg falt på magen for litt over en uke siden. BOMS-rett på magen altså! (is på veien). Da ringte jeg føden, og de tok meg inne til kontroll (sparketest og ultralyd). Alt var heldigvis bra.

Det er nok litt verre å lande på magen enn rumpa, men du kan jo ringe hvis du er usikker.

Skrevet

Ikke for å skremme,men jeg fikk beskjed fra jordmor om å ringe føden med en gang etter fall....bare for å være sikker:-) Lykke til:-)

Skrevet

helt enig, ring for å være på den trygge siden. Ikke for å skremme, men det har ingenting å si om man treffer magen eller rumpa, morkaken kan løsne av kraftige støt, så det bør sjekkes opp så baby ikke mister næringstilførsel.

Har ei venninne som gjorde det, falt på rumpa og tenkte ikke noe på det. 4 uker senere måtte de ta akkutt keisersnitt for babyen hadde ikke vokst siden fallet...

Det trenger ikke å være så dramatisk for andre, men hadde heller ringt og sjekket en gang for mye enn å bare gå å gruble på det.

Skrevet

Man skal inn til kontroll på sykehuset etter fall uansett! Det kan sette i gang fødselen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...