Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 Kan dere komme med noen tanker omkring disse norrøne jentenavnene - please?! Jeg liker litt uvanlige navn, men ikke for uvanlige eller fremmede. Hva synes dere om: Milrid Fryd Hillevi Tori Elfie Nanna
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 Alle navnene, med unntak av Nanna, er vanskelig å se at er jentenavn. Milrid; Kanskje det går ann. Fryd, ligner på Frid som er lite feminint, eller Tusenfryd Hillevi; Litt fint kanskje? Tori: Tori Spelling eller Tore Elfie; ligner Alfie/Alf. Ganske fint til en gutt. Nanna; Høre ut som kallenavn.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 Mildrid er jo ikke så uvanlig, veldig fint Fryd er jo flott, men jeg ville ikke hett det sjøl, så....... Hillevi,-vel,vel.... Tori, ja kanskje Elfie,- fint Nanna blir kallenavn.
Mio. Skrevet 10. januar 2008 #4 Skrevet 10. januar 2008 Fryd funker kjempebra, kjenner en liten jente som heter det. Alle passer jo navnet sitt. Mener du Milrid, eller mangler der en D i Mildrid? Syns navnet er litt gammeldame-aktig i grunnen. Tori er knalltøft da!! Tenker på Tori Amos:-) Hun er ikke den verste navnesøsteren å ha!
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #5 Skrevet 11. januar 2008 Nanna og Hillevi er de eneste jeg synes det går an å bruke. Kanskje Tori hvis du legger på et mellomnavn som viser tydelig at dette er jentenavn, f.eks. Tori Andrea
prebs Skrevet 11. januar 2008 #6 Skrevet 11. januar 2008 Nanna er absolutt favoritten her- synes det er kjempefint. Ellers er TorA ok, Fryd også, men det er kanskje en belastning å hete det (Fryd, altså...)
ma-85 Skrevet 11. januar 2008 #7 Skrevet 11. januar 2008 Mener du Mildrid, så er vel det kanskje velkjent. Hva med Tora, mye finere enn Tori, og mer feminint. Er Elfie norrønt...?
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #8 Skrevet 11. januar 2008 Mente Milrid uten d'en - synes den virker litt unødvendig i og med at den er stum, men er vel mest vanlig å skrive Mildrid:-) Flere meninger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå