Gå til innhold

har alle med barn stasjonsvogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

bor midt i byen, men tenkte å kjøpe meg en bil for å komme meg litt ut av byen på besøk ol, samt ha den når jeg begynner på jobb igjen. men har ikke lyst på et helvetes dråg! alle rundt meg maser om stasjonsvogn og at man må ha det største av det største når man har barn. vet jeg skal ha vogn med hvis jeg skal ut å kjøre, men MÅ man ha stasjonsvogn for å overleve??? noen som klarer seg med mindre?

kanskje bare jeg som blir lei av å bli mast på i disse dager.... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke bil en gang, vi. Bor i byen, ser ikke behovet. Men hvis vi skulle trenge det, ville vi nok ikke kjøpt stasjonsvogn. Mine krav til en bil:

- Trygghet

- Plass til vogn i bagasjerommet

- Bruker lite bensin/diesel

- Miljøvennlig

- Parkeringsvennlig.

Stasjonsvogn hadde vært aktuelt om vi hadde flere barn, men hvis det er nr en for dere også, må det da vel ærlig talt gå fint uten?? Mamma og pappa hadde en VW Golf helt til de fikk nr 4, for å si det sånn...

Skrevet

vi har en pitteliten toyota starlet:)hihihihi. har ikke barn fra før, men satser på at det funker. Det er nå plass til vognen.

men hadde vi hatt råd hadde vi sikkert kjøpt stasjonsvogn. skal iallefall det når nr2 kommer!

Skrevet

vi har ikke stasjonsvogn men en helt vanlig mitshibitchi(skrives det sånn?)klarer oss flott med det.

Skrevet

Vi har stasjonsvogn, da dette er veldig praktisk mtp vogn mm. Enkelt å sette den rett inn liksom.

Tidligere hadde vi en vanlig audi, og måtte ta vogna fra hverandre hver gang vi skulle ha den inn i bilen, og ble veldig tungvindt. Men det gikk jo - så du klarer deg nok uten stasjonsvogn dersom du ikke vil ha en sånn ;)

Skrevet

Nei, man må ikke ha stasjonsvogn for å overleve. Vi hadde en toyota corolla combi 05 modell (som vi solgte nå nettopp siden vi skal ha to forholdsvis tette barn og trenger mer utstyr med oss om vi skal bort). Men helt til dattern vår nå nesten er 2 år har vi klart oss veldig fint med den lille bilen. Utrolig god å kjøre og kjempegrei å parkere, manøvrere i trange gater etc. Savner den bilen jeg

Gjest Lenchen *høygravid*
Skrevet

Jeg har en liten Polo + mann + en 9 åring, hehe.. Blir trangt om plassen, men alt går jo :)

Skrevet

Vi har stasjonsvogn.. Må nesten ha det med en 70 kg hund + en baby nå snart... *ler*

Skrevet

Vi har stasjonsvogn, Ford Focus, som sies å være en av de minste på markedet. Jeg kunne egentlig tenkt meg noe mindre, klarer ikke å lukeparkere.. Bor i Oslo, så det blir litt trøbblete i ny og ne.

Skrevet

vi har volvo 740tic personbil...

GOD plass til vogn og ellers alt vi måtte trenge å ha med...

vi valgte den før stasjonsvogn...

Skrevet

vi har ikke satsjonsvogn... vi venter nå nr to, og har heller ingen planer om å kjøpe satsjonsvogn.. Blir muligens en liten bil til som jeg kan disponere når babyen kommer, da mannen bruker bilen i jobb...

Skrevet

Om du ikke velger stasjonavogn, så velg ihvertfall en bil med 5 DØRER!! IKKE # DØRER!! Da må du vippe opp setet hver gang du ska ha ungen/ noe i baksetet og jeg lover deg det blir trangt og du kommer til å bli såååå lei, jeg lover deg!!!!!!!!!!!! :) :) :)

Skrevet

Her har vi stasjonsvogn, og noe annet ville vært utaktuelt. Men nå har jeg tre store barn også, som skal ha med seg ski, skøyter, fotballutstyr, bagger, you name it...

Hadde i mange år ikke bil i det hele tatt, selv med barn, og det gikk helt fint det også! Man tilpasser seg situasjonen. Men når jeg først skal ha bil, er jeg innmari glad i bilen min som har plass til alt, noen hyller fra IKEA, og enda litt til:-)

Skrevet

Vi har en Golf VW. En forholdsvis stor bil til å være "liten" om du skjønner.. Vi måtte velge en liten vogn så hele fikk plass baki. Jeg vet jo egentlig ikke hvordan det kommer til å funke enda.. men jeg tipper det går fint! Får ihvrtfall plass til en unge i denne bilen;)

Skrevet

Vi har en Opel Astra og venter baby nr. 2. Vi kjøper heller ny vogn enn ny bil:o)

Skrevet

Du trenger slett ikke stasjonsvogn, på mitt første barn hadde jeg en Peugeot 106, 3-dørs. Bitteliten bil, men jeg hadde med vogna og det jeg trengte. Litt tungving når man ikke har bakdører, spesielt når folk parkerer 10 cm unna døra.... Nå har jeg litt større bil, men fortsatt liten combi m/bakdører og har ikke noen planer å bytte, synes det er veldig greit med liten bil. =)

Skrevet

Vi har greid oss fint uten stasjonsvogn vi! To barn og masse pikk-pakk i en opel vectra har fungert greit. Vi kjører mye, så har alltid ønsket meg større bil, men det har da gått greit. Det drygeste var å måtte demontere vogna for å få plass til kofferter og div. utstyr! Nå ble opel'n endelig for liten, da nr. tre er ventet når som helst, og vi ikke har sjans til å få tre barneseter i den. Så nå har vi kjøpt oss en ford S-max. Det skal bli deilig å bare laste inn vogna uten no mere tull :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...