Tøtto&lillebror Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 Me skal antagelig ha dåp i slutten av februar. Men eg lure på ein ting..kven velge dåkken til faddrar?Søsken, vennepar, foreldre?Er det vanlig å ta eldste søsken først, eller lov å ta yngste, då eg har best og mest kontakt med ho? Eller begge? Er d dumt å bruke opp alle søskena på første ungen?rekne me me skal ha fleire ungar..
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #2 Skrevet 11. januar 2008 Du velger akkurat dem du vil ha. Har ingenting å si om de er eldst eller yngst. Vi har valgt våre søsken og deres koner. Jeg har to brødre, men en er singel så han får æren av å bære go'gutten. Pappaen har en bror som er gift, så da får vi 5 faddere. Jeg valgte å ta begge søsknene mine pga at det føltes feil å bare velge en. Dessuten vet man jo aldri om man får flere eller ikke. Blir det flere tror jeg vi velger foreldrene våre og pappaen bærer så det ikke blir feigt, he-he.
Katharina88*Angelica08 Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 Man kan jo velge hvem man vil.. Vi skal ha navnefest og da får jo barnet to vitner. Vi har bestemt oss for at det skal være mamma'n til sambo og mamma'n min..
babypoh Skrevet 17. januar 2008 #4 Skrevet 17. januar 2008 viktig å velge noken man veit man har god kontakt med, og som vil kome til å huske på barent videre i framtida, som ei lita helsing til bursd og jul... de synst eg er litt viktig for å vise at man faktisk bryr seg... meiner ikkje at de skal være dei dyre gavene som skal til, men bare de at man husker dei liksom... til eldste jenta vår på 7 år, valgte vi beste vennina mi, og den yngste onklen min (6 år eldre en meg), så valgte samboeren søstra si og en kompis. Føle vel egentlig at de bare er onkelen min og vennina mi som på en måte har fulgt de opp... No på nr 2 har vi valgt 3 venniner av meg, eldste bror min og bror til samboeren. Alle vart kjempe glade for å bli spurt som faddera. =)
Baby i mars 08! :-) Ble april. Skrevet 18. januar 2008 #5 Skrevet 18. januar 2008 Du velger akkurat den du vil, har du mest kontakt med den yngste så tar du henne/han hvis du føler for det. Kan være litt lurt å "spare" på noen søsken også da, ta evt en av dine og en av hans søsken på første ungen. Vi har to søsken hver og gjorde det sånn. Veldig greit å ha familie som faddere og da. Mister som regel aldri kontakten med dem. Vi hadde to søsken med partnere, pluss to venner til førstemann. (6 faddere) To søsken,en partner, og tre venner til andremann. (6 faddere) Tre stk besteforeldre, en venn, pappan og barnets søskenbarn til tredjemann.(Stor aldersforskjell på søskenbarna i denne familien) (5 faddere + pappan) Så nå har vi brukt opp både søsken og foreldre.... Eneste jeg er sikker på er at jeg skal bære denne gangen. Bra vi ikke brukte opp alle søskenene på førstemann da :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå