Rekecabaret Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 har veldig lyst til å få barn med en gang etter skolen. får ikke tjent opp rett til foreldre penger og engangsstønaden er jo en vits. er det mulig å melde seg opp til et fag så man har rett til støtte fra lånekassen? må man bestå faget for at pengene ikke blir gjort om til lån? eller går ikke dette i det hele tatt?
Hera83 Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 Joda, meld med på et studie og ta permisjon fra dette. Da får du penger fra Lånekassen. Må ikke fullføre studiet eller noe. Jeg er gravid nå, har termin i juni, og er ferdig med studiet mitt i juni, så jeg har tenkt å gjøre dette.
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 Med førsta ble jeg gravid i mai 05 og hadde da ca 1,5 mnd igjen på skolen men slutta pga ekstrem svangerskapskvalme og jeg fikk fødselspenger fra lånekassen etter at frøkna var født og jeg gikk ikke skole fra mai 05 til august 07..
Rekecabaret Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. januar 2008 takk for svar:) betyr det at jeg bare kan mld meg opp til etellerannet uten å delta eller fullføre og få stipend, eller må jeg da gå delta frem til de siste 3 ukene før termin å få pengene?
***lilli*** Skrevet 11. januar 2008 #5 Skrevet 11. januar 2008 Slik eg har forstått det så må du melde deg opp, og så søke om permisjon frå studiet. Då treng du ikkje delta på noko som helst. Lykke til!
Nora 82 Skrevet 11. januar 2008 #6 Skrevet 11. januar 2008 hei jeg er også gravid nå føder i mai. så lenge skolen du går på gir deg permisjon vil dette være greit for lånekassa. underforstått at du ikke ligger mer enn 60 st.poeng etter per dags dato og at faget du melder deg opp til er mer enn 15.st. poeng.ganske sikker på at det stemmer,men sjekk ordentlig opp selv også!!!! jeg skal selv ta perm fra mai til feb,støtte får du i 10 mnd. og dette begynner tre uker før termin tror jeg. for meg altså april-feb. men man sender ikke inn noe før barnet er født.da sender man jo f.attest og fyller ut eget låneskjema. men jeg anbefaller deg på det sterkeste og ringe lånekassa04545 og snakke med en som kan sjekke opp alle evt historikk hos lånekassa og spør dem om alt du lurer på!! ikke vær redd for å virke dum! jeg har gjort dette selv,er ikke så lett å finne ut av alt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå