Gå til innhold

Med fare for å bli skutt, men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går på FBI reklamerte de for Krafttaket på nrk i kveld. Der listet de opp litt forskjellige tiltak som man kan gjøre i hjemme for å senke energiforbruket og dermed være med på å redde miljøet. Programlederen sa da at hun hadde gjort en del ting for å senke energiforbruket sitt, blant annet hadde hun senket inne temperaturen til 16-18 grader!!!!!!! Da holdt jeg på å ramle ut av sofaen. Jeg synes det er kaldt i stua om det er 20 grader. Hun sa man bare kunne ta på seg mere klær, men ærlig talt jeg kan da ikke gå med bobledressen inne vel?? Nå synes jeg det går litt for langt med dette miljøhysteriet altså!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Signerer deg der.... Vi har fått oss varmepumpe og da gjør jeg mye for miljøet føler jeg. Men jeg trenger likevel 22-23 grader inne i stua. Gidder ikke kle meg ihjel heller... Og minstemann er like "frøssen" som meg og han kan jo ikke, som du sier, ha på seg dress heller...

Skrevet

Hos oss er det 16 -18 grader når vi står opp og det er litt kaldt. I 20 grader sitter jeg derimot i t-skjorta og det er jo ikke nødvendig det heller

Skrevet

Blir litt sliten av og få dårlig samvittighet for en lang varm dusj, to biler, sydentur en gang i året osv. osv. Sist jeg leste en oppskrift stod det også en oversikt over hvilke av de norske, kypiotriske, og franske poteter som var mest miljøvennlige. Hvor ender det?

Skrevet

Første jeg gjør på morgenen er å heve varmepumpen til 24 grader på full utblåsning.. hater å fryse.... SKYT heller meg ;-)

Skrevet

Det er nok litt hva man er vant med. jeg er oppvokst i en gammel sveitservilla hvor det var litt trekk og mange store rom. Liker ikke å ha det mye varmere enn 20 grader inne, da blir jeg trøtt og uopplagt. Så vi har som regel 19-20 grader inne.

Skrevet

amen!

(Regner med at du selvfølgelig valgte de mest miljøvennlige potetene??)

Det som gjør det enda vanskeligerer er jo at man i tillegg til å være miljøvennlig, så skal man i tillegg velge fairtradevarer og økologisk mat og støtte opp om det lille gårdsbruket i bygda og så skal man være sunn og tenke økonomisk.... *fårvondtihodet*

Skrevet

Vi har ca 22grader hele dagen, når vi er hjemme.

Når vi legger oss eller går ut for mere enn 10min slår vi av varmen.

Men må innrømme at varmekablene i gangen og på badet står på hele natten og dagen. Slås bare av når vi drar bort eller det er varmt ute.

HATER å stå opp å gå inn på ett kaldt bad. Da er så å si min dag ødelagt!

(jada... er litt morra gretten..av og til ;)

Skrevet

Jeg er frossenpinne og vi har 24-25 grader inne. Nå har jeg til og med ullstilongs, ullundertrøye og tykke ulltøfler på :) Nei skjønner ikke hvorfor en skal sitte innendørs og fryse så det blir utrivelig.

Skrevet

Jeg må også ha det varmt.

Men vi har investert i ny rentbrennende brenneovn. Den fyrer opp 11 kwt, så den varmer huset ved å fylle den full 1 gang.

Skrevet

her fyrer vi med ved.. så her er akkurat nå ca 25.. aaahhh.. herlig!!

Skrevet

Lurer på om denne skrifttypen er miljøvennlig.......?

JEg er for å verne miljøet, men synes de starter i feil ende!

Hvorfor skal man kjøpe klimakvoter? BLir ozonlaget glad for å få penger på konto?

Nei, Reduser emballasje og utslipp! Bruk klimakvotepengene på å lage miljøvennlige biler, osv. Det tror jeg er veien å gå

Skrevet

Hurra!!!

Har ikke hatt så stor sans for Erik Solheim, inntil han sa at nedhugging av regnskogen var en av de verste miljøsyndene! Kanskje man skulle prøve å forhindre at skogene blir hugget ned før man bestemmer seg for å fryse i stua??

Klimakvoter skjønner ikke jeg noen ingen ting av, heller! Litt som avlat er det ikke. "Jeg kan synde så mye jeg orker bare jeg betaler for det i etterkant!" Halleluja!

Skrevet

Nytter jo ikke bar å at på seg mye klær, hva med hendene da. Skal vi sitte med gammeldagse polvotter og strikke, skrive på dataen og drikke kaffe/tte med de på.

Nei, 16-18 grader er for KALDT!

Skrevet

Du kan jo ikke ha på data'n!!! DET er miljøfiendtlig DET!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...