Gå til innhold

6 mnd gammel baby som biter meg til blods:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min fikk tenner da han var nesten 5 mnd, og han biter meg stadig vekk, noen ganger så hardt at jeg begynner å blø. Dette gjør så utrolig vondt og all kosen rundt ammingen er nå over. Gruer meg til hvert måltid. Når han biter, avsluttes måltidet og jeg sier bestemt nei. Noen ganger gråter han, men det har også skjedd at han smiler og synes det er morsomt, lille rakkeren.

Er det noen som har gode råd mot biting?

Har ikke lyst til å slutte å amme ennå, samtidig vil jeg ikke fortsette for enhver pris...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror du får kjøpt noe sånne beskyttelseshetter på apoteket som du tar rundt brystvorten, slik at du ikke kjenner bitingen men han samtidig suger fint, sjekke ut det kanskje?

Skrevet

Ellers har jeg hørt at det kan være lurt å ta barnet raskt av brystet så snart det er tomt. Dette merker du med litt trening, bare følg med. Og også at du hjelper i gang utdrivningsrefleksen med stimulering av vortene og at du "ser for deg" at melken strømmer/barnet dier. Barn biter visst nemlg sjelden mens melken strømmer.

Skrevet

Tusen takk for råd! Tror jeg må ta meg en tur på apoteket... Brystet mitt blir nemlig aldri tomt for melk, jeg har rett og slett overflod, og melka renner ofte FØR jeg får lagt han til brystet og når han slipper fordi han er mett, spruter jeg han rett i ansiktet. Så han biter med munnen full av melk. Tror han biter fordi han har fått nok, men jeg vet jo aldri når det er. Ingen "fortegn" på at han skal bite, det skjer bare plutslig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...