Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 Har en baby på 9 mnd som ikke har lagt på seg mer enn 500g de siste fire månedene. Kurven har flatet helt ut. Har sunket en percentil. Spiser mye, men legger ikke på seg likevel. Nå skal vi inn til ekstra sjekk. Har noen opplevd det samme? Blir litt bekymra...
mammasgo`jente Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 Jeg skrev et lignende innlegg tidligere i dag. Jenta mi har algt på seg under 100 gram fra 8,5 - 9,5 mnd. Synes det er veldig lite. Flere her inne som svarte at det er normalt med tanke på at de begynner å bevege seg mer nå. Tenkte å ta en tlf til hs for å høre. Litt bekymra jeg også, men får vel se det an.
Koala *g07* Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 Har hatt det slik med min også, en måned hadde han lagt på seg 65 g dette var fra 8 til 9 mnd. Så fra 9 til 11 mnd, som han er nå, har han i snitt lagt på seg 30 g i uka, om jeg ikke har regna helt feil. Det er da på en periode på 8 uker. Så ikke veldig mye det heller. Tror det bare kommer av at de er veldig aktive, for min spiser som en hest, og selv om han spist masse skal han gjerne ha av vår middag ol. hehe.
selma07 og engel Skrevet 10. januar 2008 #4 Skrevet 10. januar 2008 Jenta vår la på seg 40 g på en mnd fra 8 til 9 mnd.. Den ene hs vi var hos da mente at det var til stor bekymring selv om jenta vår spiste til hun var mett, og ga klart uttrykk for at hun ikke ville ha mer mat. Da vi kom på kontroll noen uker etter, så var det en annen hs, hun skjønte ikke problemet.. Nå er Selma 11 mnd og jeg håper at hun veier litt over 8 kg når vi kommer på kontroll om to uker.. Så jeg tror at noen babyer er lettvektere med høyt aktivitesnivå, som våre, og andre er ikke det... Så blir det mye stress med oss som har babyer som veier "for lite". Men det er jo forskjell på folk, selv på små mennesker!! Så vår ekstra sjekk ble elegant avvæpnet av hs nr 2:-) Selma hadde også gått ned en persentil, og hs mente at det ikke var dramatisk så lenge hun ikke gikk under og ble undervektig!! Men uansett. lykke til!
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #5 Skrevet 11. januar 2008 Takk for svar! Skal prøve å ikke bekymre meg, men har tre andre barn som alltid har lagt godt på seg, så det er litt uvant med en tynn baby. Blir han syk uten matlyst i noen dager, er det ikke mye å ta av...
smaskeli fødte 20 jan 2007 Skrevet 11. januar 2008 #6 Skrevet 11. januar 2008 1/2 kg på fire mnd er jo ekstremt lite da........ hadde du snakket om en mnd eller noe hadde jeg ikke vært bekymret, men FIRE MND............... Godt dere skal på ekstra sjekk
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #7 Skrevet 11. januar 2008 Hm, det er det jeg også synes... Mindre enn halvparten av det de andre la på seg de mnd...
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 11. januar 2008 #8 Skrevet 11. januar 2008 skjønner ikke at dette er noe farlig jeg da,,, De er jo gjerne mer aktive i denne alderen og dessuten om barnet er friskt og i fin form så er det ikke noe å bekymre seg for. Min gutt gikk bare opp litt over 500 gr på 3 mnd. Fra 3-6 mnd og jeg fikk beskjed om å slappe helt av. De vokser i rykk og napp. Han la veldig mye på seg de første mnd og mindre de neste og mer igjen nå osv... Synes ikke du skal bekymre deg unødvendig,helsestasjonen hadde nok reagert om det hadde vært noe alvorlig.. Hvor mye veier barnet ditt da?
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #9 Skrevet 11. januar 2008 Han veier 8 kg og er 75 cm - ser veldig tynn ut...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå