Gå til innhold

Bare å rekke opp handa...

Anbefalte innlegg

Skrevet

så kan dere ta det på tur i rekkefølge :-)

Jeg er 9 uker på vei og holder ikke på noe. Har vært 100%sykemeldt siden nyttår da det var da det tok av og har etter det bare forfalt.. Var hos legen i går og da viste vekta 4,5kg mindre enn 31desember..

Så nå tenkte jeg at dere kan gå å kaste opp for meg når jeg må, slik at jeg kan få en liten pause resten av kvelden??

Er jo verdt det så skal ikke klage, men hadde vært greit med en pitteliten pause??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

usj, hater å kaste opp, men kan ta en runde da *sukke tungt* ;-)

Har du prøvd ingefær eller seaband? Det funket flott på søstra mi!

Skrevet

Ja,så lenge jeg får flere å dele med så!! Har ikke så mye imot å kaste opp,men haaaaaater å være kvalm :s

Skrevet

Det meste er prøvd ut uten effekt :-( Kastet opp i 9 mnd med prinsessa så visste hva jeg gikk til, og det er jo absolutt verdt det.

Forrige gang virket afipran greit, kastet fremdeles opp men ikke så mye. Men denne gangen preller det av på gåsa :-(

Men nå er det jo bare knappe 6-7mnd igjen, så dette er ikke noe å sture over :-) Bare greit med en liten pause.

Så takk, tenker at det bare er å ta en tur å do om en halvtimes tid så slipper jeg den runden :-) Har akkurat tømt magen så da holder det vel såpass.

Skrevet

Kjenner meg igjen i det du skriver.

Jeg gikk ned 10 kilo de første 4 mnd.

Klarte ikke annet enn å ligge i sengen og sikle på et håndkle.

Spøy magesyre og galle, bare jeg forsøkte å selve eller bevege på meg.

Hadde 2 sykehus innleggelser fra mellom uke 9 og 12 for å få intavenøs behandling.

Gikk til slutt og fikk akupunktur, og det hjalp meg til et nogen lunde levelig liv resten av svangerskapet.

Kastet opp hver dag frem til og med fødselen.

Men bare 1-2 ganger i forhold til hele tiden tidligere.

Klarte faktisk å gå ut å møte folk etter 4 mnd i sengen.

Det var himmelsk:)

Lykke til med svangerskapet, føler med deg.

Men du får jo en fantastisk gave da:)

Skrevet

Det er ikke noe problem WenchePia og Tone Lisetuppa for jeg er faktisk ikke kvalm! Ja, skjønn det den som kan. Det var slik forrige gang også, det føles ut som jeg har en enorm hårball i halsen og den øker med omfang jo nærmere jeg er å kaste opp. Og så kjenner jeg bare at det er på tide å gå å stelle seg foran toalettet og så ordner kroppen resten selv.

Skrevet

Forrige gang veide jeg akkurat det samme den dagen jeg fødte som da jeg ble gravid. Dagen etter fødsel veide jeg 13 kg mindre enn da jeg ble gravid.

Jeg klarte meg greit i begynnelsen forrige gang, men var mye innlagt på slutten istedet.

TAKK alle sammen som tar en tur :-)

Skrevet

Stakkars deg:-( Jeg vil desverre ikke ta noen runder på do for deg, synes jeg hadde nok når jeg var gravid selv, selvom det ga seg rundt uke 12-13, dvs ikke kvalmen, for den fortsatte til rundt uke 20, men spyinga...

Det jeg egentlig ville, var å si at jeg fikk noe jeg kaller magiske piller som hjalp meg mye. Så du hadde prøvd noe, men det var ikke det samme som jeg fikk, tror det het Phenergan el. Kan godt hende det er noe av det samme som de pillene du fikk, men du kan jo sjekke det opp med legen din hvis du vil det!

God bedring! og er enig i at det er verdt det;-)

Skrevet

Det skal jeg sjekke med legen. Blir fulgt godt opp så skal ikke klage på det. Har hatt samme lege siden jeg ble født så han er litt "bestefar" nå, hehe :-)

Skal tilbake om en uke, vil da være i uke 10 og ha min 5 kontroll..

Men lurer på om noen glemte seg litt, for jeg har vært nødt til å benytte meg av toalettfasilitetene her alikevel.

God natt og stor klem til alle her. Har vært en stor trøst å lese her på dagen disse dagene når jeg bare ligger rett ut!

Skrevet

Vil nok ikke ta noen runder for deg nei, har nok med mine egne:) Er 14 uker nå og begynte selv da jeg var 5 uker. Herlig:) Har stemetil ( eller noe i den duren) nå å svelger ned 5 av de morgen og kveld, tar den verste kvalmen, men hjelper ikke når det kommer til å holde mat og drikke i magen. Skal til legen i morgen da, og ser muligens frem til et lite sykehusopphold snart.... Men jeg føler med deg:) God bedring:)

Skrevet

Jeg begynte faktisk å kaste opp 5 dager etter el denne gangen. Må innrømme at jeg lurte på om jeg var blitt litt gal da jeg var kvalm hver gang jeg spiste, men nå har vi jo fått svaret :-)

Får håpe du får en lite "spaopphold" med væske iv fra i morgen da. Akkurat nå hadde det vært deilig å slippe litt dårlig samvittighet fordi alt flyter og prinsessa på 2 år har lært seg "Mamma kaste" og så kommer hun og stryker meg på ryggen mens jeg kaster opp.

God bedring til deg også!!

Skrevet

Phenergan! Hjelper bedre enn afipran. Du kommer sikkert fortsatt til å måtte kaste opp og dagen gå med til å forsøke å la være, men akkurat som med deg, så hjalp afipran litt i første svangerskap og intet i andre. Phenergan derimot, gjorde at jeg slapp innleggelser:-)

Lykke til! Og husk, at idet ungen er ute, så er spyingen over!!!! Uansett hva som da kommer , så blir det småsaker til det som skjer nå!

Klem til ei som vet hvordan du har det

Skrevet

Hehe, ja forrige gang så kastet jeg opp siste gang litt under en time før snuppa ble født. Dumme meg måtte jo spise banan :-( Men en halvtime etter fødselen var over spiste jeg som jeg ikke hadde gjort på 9 mnd. Mannen min var i sjokk over alt jeg klarte å trykke inn. Og slik fortsatte det lenge. Var mye jeg hadde hatt lyst på ja :-)

Klemmer hjelper!! Uff, nå roper toalettskåla igjen.. God natt!

Skrevet

Ikke dårlig det da, glad jeg ikke begynte så tidlig:)

Spaopphold på sykehuset ja, syns jeg ser:) Men det kunne jo vært godt å slippe å bekymre seg for morgen dagen med en gutt på 10 mnd når jeg våkner for 3 gang på natta fordi jeg er kvalm...:)

Men som hun ene her sa, det går uansett over når baby ligger på magen, et lite lyspunkt i en bedriten hverdag:)

Skrevet

Velkommen i klubben, men jeg har meldt meg ut igjen......... jeg gikk også ned først. La aldri på meg mer enn 11 kg. gutten veide 3200 da han ble født 4 dager før termin. 1 uke før menstermin.

Han var romskinnet, og hadde hatt det veldig dårlig i mammas mage. Så hvis det vedvarer. Mas deg inn på sykehus..............

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...