Gå til innhold

Flere enn meg som har farget håret under sv.skapet.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste i gravid nr 1. nå i kveld, og der står det at det ikke er så lurt å farge håret... hårfargen kan inneholde et stoff som har dokumentert hormonforstyrrende effekt.... og kan påvirke kjønnsutviklingen og fruktbarheten.....

Uff, fikk litt sjokk jeg nå..... Farget håret under forrige sv.skap også, men det gikk jo heldigvis bra:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke hørt det før, men har farga håret..

Skrevet

Jeg har farget håret, men kun hos frisør. Såvidt jeg vet er det bare i enkelte hjemmefarger at det er ett eller annet som ikke er bra. Men jeg tror det stoffet er fjernet i det som selges på det norske markedet, uten at jeg er 100 % sikker. Men frisørfarging er i alle fall ikke noe problem..

Skrevet

Jeg har farget håret men kun hos frisør. Skal ikke være skadelig

Skrevet

Har også farget håret mitt. Leste på pakkningsvedlegget, sto ingenting om at man ikke kunne farge håret hvis man var gravid. Regner med dette ville stått opplyst hvis det var tilfelle...

Skrevet

Jeg har farget håret, og har ikke tenkt å slutte med dette fordi jeg er gravid. Har fått så mange bekreftelser fra frisører og andre om at det er OK å farge håret mens man er gravid, så at bladet plutselig skriver at det IKKE er "greit" da blir jeg igrunn mest irritert.

Som sagt, det var jo mer farlige stoffer og gasser i hårfarge for 20 år siden, men nå har dette blitt tatt bort etter slik jeg har forstått.

Tenk alle gravide frisører som står og farger håret til kunder dag etter dag. Alle frisører jeg kjenner som er mødre har helt friske barn, og ingen av dem slutta i jobben sin pga de ble gravid så.. dette er hysteri!

Skrevet

Det var vel ei fra Grønn Hverdag som uttalte seg i det siste Gravid bladet, og jeg synes hun var ganske hysterisk på enkelte ting. Jeg velger å ikke la meg skremme, og farver håret innimellom. Jeg tviler på at det er så farlig som hun i Gravid bladet ville ha det til.

Ironiske står det innledende i artikkelen at gravide ikke bør høre på alt som sies og bli hysteriske...;-)

Skrevet

Jeg har farget haaert hos frisoeren og det er helt trygt.

Skrevet

farger håret selv.. tid og ofte .9

Gjest mooby*Sommerbaby*
Skrevet

Jeg spurte om det var farlig hos frisøren, men hun sa nei. Så jeg bleket det(stripet).

Så kjøpte jeg gravidbøadet igår og leste det samme som deg. At alt som kommer på huden går i blodet osv....

Det som gjør meg redd er at jeg stripet det i forrige svangerskap også og den gangen mistet jeg i uke 19 med fødsel og det hele. Vet at det ikke har noe med saken å gjøre, men blir jo litt redd og tenker på alt sånn nå da.. Tørr ikke stripe det nå mer jeg nå..

Skrevet

hvertfall farga/stripa håret en gang i mnd fra jeg ble gravid. og hun er frisk som en fisk:)

Skrevet

Er det noen fler enn meg som undrer seg over hvordan det kunne komme friske mennesker til verden før i tiden? Da det ikke var særlige opplysninger om noe, og folk stort sett levde som før selv om de var gravide. ?? =) Synes det er så mye "hysteri" rundt det å være gravid i dag, at jeg så å si har sluttet å lese om temaet.

Røyker ikke og drikker ikke, ellers lever jeg som før og er helt avslappet til det meste. Koser meg med den store magen min og bruker sunn fornuft. Isteden for å gå rundt å bekymre meg for tusen ting.

Og ja, jeg har tonet håret.....orker ikke få grå hår , selv om jeg er gravid...=)

Skrevet

Jeg gjorde det da jeg var gravid sist. Legen min var like langt gravid som meg, og da jeg kom til kontroll, satt hun der med nyfarget hår og bare lo da jeg spurte om det var farlig å farge håret. Bare farg i vei sa hun!

Jeg skal til frisøren til uka jeg :-)

Skrevet

Var hos frisøren i går som garanterte at det går bra. Før i tiden var det noen "farlige" stoffer i hårfargene, og gravide frisører ble rådet til å ikke jobbe med farger hele dagen, hver dag på jobb...Men, de stoffene er borte. Min frisør jobbet m farge under hele sitt svangerskap, og farget håret selv.

Skrevet

Eg har farget det i dette svangerskapet og det første....Snakket med frisør om det og hun sa det ik var noe problem.

Skrevet

Vet ikke jeg, men jeg tror ikke du skal få panikk.... det går heeeeeelt sikkert bra!

Skrevet

Jeg farget håret i mitt forrige sv.skap, og denne gangen.

Har det kommet nytt gravid blad?

Skrevet

jeg har bleka håret ..eller tatt ettervekst etc når enn det måtte trengs.null problem det...sier iallefall frisør og jordmor.¨så jeg stoler på de jeg!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...