Lillebror og stoerebror Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 Nå har vi vært i USA men vår 11 mnd gamle gutt og det kan IKKE anbefales. Flyturen kan ikke anbefales. Når barn er over 9 kg eller kan sitte oppreist kan de ikke få kurv. Små barn får heller ikke lov å oppholde seg på gulvet under HELE flyturen, man må ha de på fanget. For å si det sånn så har 9 timer aldri vært så lenge. Gjennom sikekrhetskontrollene i USA får man ikke ha med vann til mat. Du har valget om å blande ferdig før du går ombord eller å du får vann på flyet. Heldigvis er de veldig behjelpelige med vann på flyene. Vi prøvde oss hele 5 ganger med å si at gutten vår trengte sterilisert vann og hadde med 1/2 liter varmt vann på termos som måtte helles ut. Da lillegutt endelig sovnet vekket de både han og de andre babyene med å skrike te-kaffe osv. Bare noen av de som skrek men nok til å få ALLE babyene som sov til å våkne og skrike. Ikke så gøy å være forelder. Vi fløy til Afrika da Lillegutt var 5 mnd og da var det ikke noe problem. JEg hadde med 10 tåteflasker med vann og en termos med varmt vann og det gikk så fint atte hele veien. Vi fikk også babykurv. Tidsonen gjør det også enklere å reise med barn. Vi har ikke mistet reiselysten men neste gang flyr vi kortere turer og ALDRI mer til USA med baby.
mayaya Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 Vi kom også hjem nettopp, og har HELT andre erfaringer enn dere da. Flyturene gikk kjempebra. Sikkerhetskontrollene gikk veldig fint, for det er egne regler for barn, og vi hadde gjort klart alt så det skulle passere. Det med vannet er jo en kjent sak, men da får man enten kjøpe flaskevann eller be om kokt vann på flyplassen etter man har passert kontrollen. Vi kommer helt klart til å reise masse. Bare til oppmuntring, dersom noen ble litt skremt av innlegget her :-)
Fikk maibaby06 Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 Jeg har fått med meg vann og babyjuice gjennom sikkerhet flere ganger i los angeles, så det kommer kanskje an på. Har ikke måttet smake på det heller. Vi fikk bassinette når vår var 1 år (og stor for alderen), veide 12kg og kunne både sitte og gå En gang flyttet de rundt på andre passasjerer for at vi kunne få et ledig sete mellom oss. Har blitt spurt av både andre passasjerer og flypersonale om vi trengte noe hjelp underveis, så jeg har en helt annen oppfatning. Vi reiste med amerikansk selskap, ikke en nordmann ombord;) Kanskje det har noe å si;) Selvsagt er det slitsomt å fly med en som vil rundt og løpe og se. Men sånn er det jo når man reiser med små. Tidsforskjellen er først og fremst ille når vi kommer til norge igjen syns jeg. Måtte bare rette opp inntrykket av å fly til usa med lite barn:)
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 10. januar 2008 #5 Skrevet 10. januar 2008 hehehe... det er jo forskjell fra barn til barn også heldigvis.. uflaks for dere.
Lillebror og stoerebror Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. januar 2008 Det er sikkert ulikt hvor man flyr i Usa da tenker jeg. Ikke alle flyplasser hvor man får vann etter sikkerhetskontrollen og man trenger varmt vann for å lage grøt på flyet eller etter flyturen så da er det en del man trenger med. Reglene hadde blitt strengere med barn i bevegelse nå etter at det hadde vært en sak on en unge som falt ut fra babybasketen og slo hodet i armlende eller noe. Forresten godt andre har bedre inntrykk en det vi har hatt nå denne turen. Vi hadde som sagt 5 forskjellige byttinger inni USA hvor de sa det samme. Mange trøtte foreldre på tuen idag hvertfall. Reiser igjen men til en annen del av verden neste gang. Syntes 3-4 timer er passe reisetid jeg:)
123-indianere Skrevet 10. januar 2008 #7 Skrevet 10. januar 2008 Kommer sikkert ann på hvilket flyselskap man reiser med også, hvor behjelplige de er.. Bare av egen erfaring så har jeg opplevd at det er forskjell på hva som er lov og ikke på forskjellige selskap. Vann får man etter sikkerheteskontrollen så det er jo ikke noe problem å få med seg på flyet. Bare ha med en tom termos neste gang;-)
mayaya Skrevet 10. januar 2008 #8 Skrevet 10. januar 2008 Dersom cluet kun var varmt vann og ikke sterilt, ser jeg ikke hva om er problemet med å få vann på flyet. Man kan jo ikke akkurat ta med gassbrenner for å varme flaskevannet heller, for å sette det helt på spissen her. At dere synes flyturen var lang, er ikke noe spesielt med å reise til USA. Man legger jo opp reiseruta selv, så blir det som det blir. Vi har etterhvert reist fra mange flyplasser i USA og Europa, og har aldri opplevd slike problemer som du beskriver. Jeg tror nok at det er dere som har vært særs uheldige med turen, og jeg håper ikke andre får kalde føtter ang reising på bakgrunn av denne tråden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå