Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har opplevd å bli gravid forholdsvis tidlig i en ny jobb, hvordan opplevde dere dette? Hva slags reaksjoner, hvordan gikk det å komme tilbake senere osv.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg ble gravid etter bare to måneder i ny jobb. Det var ikke noe moro...Jeg ga ikke beskjed før jeg var 3-4 måneder på vei..

Daglig leder var en drittsekk som mente jeg hadde lurt dem osv...Jeg hadde blitt lovet 100 % stilling etter 6 mndr., men det fikk jeg ikke da jeg sa jeg var gravid.

Men jeg bet tenna sammmen og holdt ut. Var ikke borte en dag før jeg hadde permisjon!! Fikk heldigvis tilbud fra min tideligere arbeidsgiver etter permisjonen om fast jobb der og takket ja til det. Ringte gamle jobben og sa at de ikke kan behandle folk på den måten.

Skrevet

Huff, det var ikke bra. Høres ut som de har brutt loven, spør du meg. De kan da vel ikke la være å tilby deg fast stilling på grunnlag av at du fikk barn, hvis du ellers har gjort en god jobb. Der hadde jeg faktisk klaget inn til likestillingsombudet eller noe!

Skrevet

Jeg ble gravid ca to uker etter jeg hadde signert kontrakta jeg....2 uker før jeg begynte i ny jobb. Tok test før jeg dro på jobb 3.dagen og den var positiv. Jobbet i 2 uker og ble SYK med stor S. Ble sykmeldt og var det i 3 mnd. Jobbet 1,5 mnd og sykmeldt til permisjon. Dette var IKKE MORSOMT!

Sjefen ble litt sur, noe baksnakking osv, men dette trenger ikke gjelde for alle. (Min er noe spesiell)

Skrevet

Jeg ble gravid en liten mnd etter jeg startet, planlagt fra min side. Det gikk superfint!! Fikk tilrettelagte oppgaver ettersom magen vokste, og var sykmeldt siste tiden.

Bare blide folk der ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...