Gå til innhold

Noen som jobber, har småbarn og skriver masteroppgave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar videreutdanning som kan avsluttes med en masteroppgave, men kan også avslutte til våren og da tatt en videreutdanning. Egentlig var målet å fullføre masteroppgaven, men begynner å bli usikker om jeg vil det. Akkurat nå er jeg i svangersskapspermisjon og synes det går fint ettersom det er kun deltidsstudium og har masse tid med babyen min.Samtidig som at jeg kan få flere andre typer arbeid og større sjangse til jobb på dagtid når permisjonen er over. Det jeg lurer på er det noen som kan fortelle hvilke erfaringer dere sitter igjen med å kombinere arbeid, masteroppgave og småbarn? Er det i det hele tatt gjennomførbart? Hvor mye jobbet dere med oppgaven i tillegg til jobb? Tok dere studiepermisjon fra jobb? Noen arbeidsgivere som lot dere arbeide med oppgaven dersom den var relevant for arbeidsgiver?

Blir veldig glad for svar om noen har erfaringer med dette..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber 35 % deltid og skriver masteravhandling i tillegg. Har en sønn på 1.5 år, som er i barnehage på dagtid. Har trengt 3 år (inkl. 10 mnd mammapermisjon) på et studie som opprinnelig skulle ta 2 år. Det har gått veldig greit egentlig, men kjenner at jeg begynner å bli veldig lei nå. Begynner i fast jobb 1 april, og det må jeg si at jeg gleder meg voldsomt til:)

Skrevet

Takker for svar:)

Synes du det var mye du måtte forsake og er det verdt det? Jeg tror det vil bli mye kveldsarbeid samt i helger. Lurer på om det lønner seg å jobbe turnus istedenfor dagtid. Andre som har erfaringer?

Skrevet

JA! Og synes det er artig og berikende:0)

Tar Masterstudiet på fulltid over 2 år, startet opp denne høsten. Jobbet i høst 100%, men er akkurat nå i fødselspermisjon. Har fire barn på 0, 2, 6 og 11 år.

Har studert også i de tidligere fødselspermisjonene, og min erfaring er at det går bare godt. Synes ikke jeg må forsake noenting, tvert i mot gir det meg masse! Det eneste er at mye av lesing/oppgaveskriving etc nødvendigvis må legges til kveldstid. Ikke alle som liker dette, og ser mørkt på det. Min erfaring er derimot at det er deilig med litt "hjerneføde" etter en hel dag med bleieskift, amming, raping og litt gulp;0) Ikke misforstå; det er deilige dager, men så er det også deilig å ha en "voksenting" på kveldstid også, da.

Er absolutt gjennomførbart. Har som sagt studert tidligere også. Men min innstilling er at "Dette vil jeg, dette skal jeg klare. Men samtidig lover jeg meg selv å ikke bli skuffet om noen oppgaver må utsettes...." Men enn så lenge har jeg alltid fullført på normert tid. Er lærer, så oppgavene mine er alltid relevant i forhold til eget yrke. Kjempespennende!

Så bare stå på du, dette klarer du! Blir så glad når jeg hører om mødre som ikke legger hjernen på hylla selv om det kommer søte, små til verden;0)

Skrevet

Takker for oppmuntrende ord:)

Flere med erfaring på dette området?

Skrevet

Jeg hadde to store unger og jobba det meste av tiden unntatt siste halvåret da jeg skrev oppgave. Master er mye jobb i forhold til bachelor, men gøy også.

Skrevet

Takker for svar fra deg også, Doppler!

Det var jammen oppmuntrende å høre fra dere.

Godt å høre at det kam gjennomføres:) Har jo lyst til det, men så er det om man får til alt sammen.

Noen flere som har erfaringer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...