♡ snart 3barnsmamma Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 Jeg har fått avslag på søknaden om fødeplass på Ahus. Hadde jeg virkelig ikke trodd, hører jo om folk som har fått avslag på Ullevål, men trodde jeg sikkert skulle få fødeplass på Ahus. Fredrikstad Sykehus er søknaden sendt til, og det er jo en dagsreise bare for å komme på ultralyd dit jo! Sært.
L&J Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 hm.. det var rart. Jeg fikk avslag av Ullevål, så de sendte søknaden videre til Ahus. Har fått plass der. Sogner du til Ahus da? Når har du termin?
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. januar 2008 Ja, sogner til Ahus, og har termin 30.6, dvs omtrent samtidig som deg.
Diamanten Skrevet 10. januar 2008 #4 Skrevet 10. januar 2008 Jeg fikk avslag fra Ullevåll og søknaden er sendt videre til Ahus, har termin 2juli. Jeg ringte Ahus og de hadde ikke sett på søknaden min enda, men de sa det var veldig stor pågang fra Ullevåll og at mange vil bli sendt videre til Fredrikstad. Jeg vil ikke dit.... da får vel jeg avslag også da...
Tante Bassa Skrevet 10. januar 2008 #5 Skrevet 10. januar 2008 Jeg hører egentlig til Frdrikstad, men har søkt om fødeplass på Ahus. Har fått bekreftet plass der, og skal føde ca 18.juni.
Andrebolleiovnen Skrevet 10. januar 2008 #6 Skrevet 10. januar 2008 Jøss så snålt da. Jeg fikk plass på ahus med en gang. Og bor selv i Skedsmo. Hadde blitt sur om jeg måtte dra til Fredrikstad for å føde, er jo dritlangt jo. Og ihvertfall da mange fødsler skjer natterstid i tillegg. Enda har ikke mannen min fått seg lappen, så da hadde det blitt en dyr og lang tur med taxi gitt. Hvorfor ikke høre med noen andre sykehus i nærheten om det er plass der, eventuelt abc klinikken om det er noe du kan tenke deg. Masse lykke til og jeg føler med deg på dette!!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #7 Skrevet 10. januar 2008 Virker som det blir et nytt år med fulle fødeavdelinger gitt:( For dere som må ta taxi: NAV skal refundere kostnadene til taxi (mulig egenandel), så ta vare på kvitteringen!
ninanja Skrevet 11. januar 2008 #8 Skrevet 11. januar 2008 Hva med Føderiket på det gamle rikshospitalet? http://www.rikshospitalet.no/portal/page/portal/no/forsiden/klinikkene/lokasjon?p_doc_id=38443 Perfekt for flergangsfødende med forventet normal fødsel. Kan ellers anbefale Bærum sykehus - det er jo mye nærmere det også.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #9 Skrevet 11. januar 2008 Før dere klager på hvor langt det er dere må reise kan dere tenke på at rundt om i Norge er det MANGE som har det verre enn dere. Tenk dere å ligge med rier i en ambulanse på skikkelig svingete og dårlige veier i flere timer samt at man må vente på ferje for å komme frem!!!
Lykke(lig) Skrevet 11. januar 2008 #10 Skrevet 11. januar 2008 ja, vi førstegangsfødende i Finnmark får ikke velge hvor vi vil føde en gang. Vi MÅ reise flere timer til Hammerfest sykehus, selv om fleregangsfødene får føde på en veldig god fødestue som f.eks. i Alta. Så det er ikke selvbestemt hvor man får føde i Norge idag nei..
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #11 Skrevet 11. januar 2008 Ikke sant, men likevel legger de ned fødestue etter fødestue for at alt skal sentraliseres. Blir så provosert jeg at... (måtte bare få det ut)
Andrebolleiovnen Skrevet 11. januar 2008 #12 Skrevet 11. januar 2008 Svar til; Anonyme som bor langt fra fødeklinikker. Huff, ja jeg føler med dere! Jeg ble selv født i tromsø, og mamma har fortalt meg mange ganger om kjøreturen fra Bardufoss på vinterføre en natt i januar 1979. Hun trodde aldri hun skulle nå frem. Så vi som bor på sentrale steder er heldigere i forhold til at det er flere valgmuligheter i nærheten av hverandre. Men...Det er rart hvor bortskjemte man kan bli, vettu. Er selv fra ei lita bygd på Sørlandet, hvor man måtte reise laaangt for å komme til noen by/tettsted. Da kunne man gå/sykle eller kjøre mange mil uten å blunke. Etter at jeg flyttet til Østlandet hvor alt er i nærheten. Er det utrolig hvor lat man kan bli. Vegrer oss nesten for å dra på besøk til folk som bare bor 10-15 min kjøring unna, er såååå langt... nei det er rart hva man bryr seg om .... Håper uansett at det går bra for alle damene her:) Og at de aller fleste får de ønskene de ønsker oppfylt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå