Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kan en begynne med:

- å legge babyen på magen for å trene

- å bruke bæresele av typen Baby Bjørn

- å bruke vippestol

- å ha babyen i bilstol i mer enn et kvarter av gangen

- lek i basseng (har ikke babysvømming her, men tenkte å bestille timer i varmtbad)

Takknemlig for svar!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gjort alt bortsett fra siste punktet helt siden hun var født. Man må jo se det an, være fornuftig og ikke for lenge og sånn selvfølgelig...

Skrevet

Dette vil du sikkert få masse forskjellige svar på, fordi folk har så mye forskjellige meninger.

1) Babyen kan ligge på magen litt om gangen helt fra fødselen av, i følge det jeg har fått beskjed om hvertfall. Men bare litt da. Jeg har gjort det sånn at når han skal rape, så sitter jeg i en lenestol, legger han på magen oppå brystet mitt, også lener jeg meg bakover. Først når han nærmet seg 3 mnd at jeg har lagt han på gulvet for å trene. Men det er bare min måte å gjøre det på..

2) Her er jeg usikker selv. Fysioterapeuter anbefaler det visst ikke før ungen er 3-4mnd. Jeg prøvde litt når lillegutt var 8 uker eller no, men han trivdes ikke. Han vil ikke ligge inn mot brystet, vil heller se. Nå når han er 13,5 uker har jeg testa litt med ryggen hans mot magen min, og det elsker han! Du merker hvis han ikke er fornøyd.

3) Spørs på vippestolen. De som du kan legge helt ned, kan du prøve fra 3-4 ukers alder. (liggende) I min bruksanvisning stod det at de kan sitte der fra de er 8 uker gamle.

4)Jeg har hørt noe om at de kan sitte 20min av gangen pr mnd (alder) de er. Dvs er ungen 3mnd, kan h*n sitte en time i bilsetet. Jeg ser det an litt jeg.. Da jeg vokste opp satt jeg masse i bilsete, vippestol osv tidlig, og det har da blitt menneske av meg også;) Men begrenser det så godt jeg kan selvfølgelig. Når ungen etterhvert kan sitte selv, tror jeg ikke du trenger å tenke på hvor lenge h*n kan sitte der lenger.

5) Hørte fra han som har babysvømming her at de har hatt babyer helt ned i 6ukers alder i bassenget. Tror ikke det er lurt før den tid. Men sjekk med HS eller noen andre som kan vite sånt.

Håper svara mine har vært litt til hjelp..

Skrevet

Takk for svar!

Skal på helsestasjonen for første gang neste uke og skal ta opp disse tingene da, men vil gjerne sammenligne andre sine svar mot helsestasjonen sine svar. (stoler ikke blindt på helsesøster jeg da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...