Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På tirsdag snudde jenten min seg rundt på magen i søvne... I går lå hun bare å vrei seg da hun skulle legge seg - da jeg la hun over på magen roet hun seg. Det samme skjedde i kveld. Hun er 6,5 mnd. Skulle vel være greit å la hun sove på magen da vel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gutten min har sovet på magen siden han var 3 1/2 måned. Vil ikke ligge på ryggen å sove! Snur seg med en gang han kommer opp i sengen. Tror du må bare føle på det selv om det er ok for deg. Vil tro at hun er så stor nå at det er greit.

Skrevet

Helsesøster sa de burde ligge på rygg til de blir to år!

Skrevet

Tror faren for krybbedød er størt fra 2- 4 måneder. Mulig jeg husker feil.......

Men fins det ikke sånn soveposer så de ikke kan snu seg? Noen som vet? Hvordan funker de?

Skrevet

fler loksom ikke at jeg kan stå opp å snu huin hele natten heller...

Skrevet

Ja, de sier mye forskjellig disse helsesøstrene tydeligvis...

Min sa nemlig at det er helt greit at de ligger på magen når de kan snu seg selv. Det kan jo ikke være meningen at man skal sitte oppe hele natta og passe på at ungen ligger rett vei! Min snur seg etter to sekunder uansett, så det ville blitt slitsomt.

Det er når de er bittesmå at man ikke skal _legge_ de på magen for å sove, når de blir mer mobile kan de godt få finne sovestilling selv, mente hun.

Skrevet

Jeg fikk beskjed på HS, samme som over her, at når ungen selv kan snu seg er det ingen vits å sitte nattevakt for å snu tilbake. Men hvis du er oppe uansett, som f,eks før du selv skal legge deg så kan du prøve å snu henne. Tviler på at det har noe for seg med sånn sovepose for henne, du kan jo prøve selvfølgelig, men jeg tror den bare vil være til irritasjon og at det blir enda vanskeligere for henne å finne roen for å sove.

Skrevet

Gutten min sover på siden, konsekvent! Jeg legger ham på siden, og støtter opp både foran og bak med bamser bak og dyne foran. Han ligger på ryggen ute i vogna, men inne finner han garantert ikke roen, har prøvd det ut en måneds tid.

Når han en sjelden gang tipper over på magen hører vi det godt, det slår ut på babycallen, for han er ikke fornøyd i den stillingen.

Dersom babyene våre legger seg på magen av seg selv, tror jeg det er noe helt annet! Da kan de ligge sånn, for de finner selv roen og stillingen. For 10 år siden skulle jo alle ligge på magen!!! Og så skulle alle ligge på siden... Og nå er det ryggen! Men som jeg tenker, det er jo en fare med å ligge på rygg også, om de gulper i søvne... så går det jo rett i vrangen...?

Skrevet

De sier jo det at når de snur seg over på magen selv så er det greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...