Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har gjort det før her inne? Altså ikke bruktbil, men bestille en helt ny hvor man velger alt selv.

Vi har kikket og skikket på bruktbiler nå og begynner å vurdere sterkt om vi kanskje likesågodt skal kjøpe en helt ny dersom endel ting går i orden.

Det jeg lurer på er hvor mye vi bør/kan forhandle og prute på prisen? Bilen kommer jo med en standerpris og standerutstyr, og så kan man kjøpe ekstrautstyr i tillegg, men jeg tenker at det må vel være rom for å presse prisen litt ned? Dere som har kjøpt ny bil, hvordan gikk dere frem ang dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøpte helt ny bil da vi ventet lillegutt. Dette var en bil som måtte selges inne kort tid pga nye avgifter så fikk den i utgangspunktet billigere pga det. Så det var ikke mye vi fikk presset den ned i pris. Ble vel en 10 - 20 tusen. Kan være enklere å få ekstra ting inkludert i prisen.

Det er ikke så god margin hos forhandlerene som en skulle tro. Mange tjener lite på selve salgene, men kjør fortjeneseten sin på servicene og ting som blir kjøpt i ettertid.

Skrevet

Vi kjøpte helt ny bil i fjor, og fikk pruta ned noen få tusen, eller i realiteten fikk med med litt utstyr som vi ikke betalte for. Det er ikke lett å prute på ny-bil lenger, men dersom du kjøper ny-bil på rent kjøp, altså uten innbytte, så er det bittelitt enklere enn når du har innbytte.

Hva slags bil tenker dere evt. på å kjøpe?

Skrevet

Det er deilig med ny bil, men husk at en ny bil taper seg mye i verdi så fort den ruller ut av butikken med skiltene på. Jeg tviler på at dere får pruta prisen veldig mye, for bilbutikkene sitter igjen med et latterlige lite beløp av hver bil som blir solgt. F. eks. der samboeren min jobber tjener de rundt 8000 kr på å selge en helt ny bil som har en pris på 500 000 kr. Men det er jo deilig å tenke på at ingen andre har hatt bilen deres. Men har dere sett i utlandet da? Er mange firmaer som finner biler for deg i f. eks Tyskland.

Skrevet

Vi kjøpte helt ny bil da jeg var gravid med første mann i 2005. Vi kjøpte en Peugeot 307 SW. Det var sånn kampanje tiulbud så selgeren sa at han ikke kunne la oss få bilen billigere. Men jeg fikk forståelse av at det i vanlige fall gikk ann å prute litt.

I pakkeprisen var vinterdekk og aluminiumsfelger inkludert. Mannen min spurte om han heller kunne få en sånn avtagbar krok på bilen og skippe aluminiumsfelgene. Etter en lang diskusjon gikk selger med på det.

Men jeg har alltså intrykk av at det går ann å presse prisene endel ja.

Skrevet

Vi skal snart bestille ny bil. (Avensis stv 2008)

Vi skal bestille fra et norskt firma som henter bilene i danmark! Da får vi MYE bil for pengene... Vi betaler 415.000, da er det Toyota avensis stv d-cat executiv sport! 177hk disel og MASSE utstyr. Så mye at det er helt utrolig....

MEN det som er saken, hehe. Vi betaler da samme prisen for den bilen som toyota her hjemme skal ha for en helt vanlig avensis. Ikke en ting av ekstra utstyr!

Skrevet

Det spørs helt hvilket bilmerke dere er ute etter. Er også veldig mange forhandlere som har rammeavtaler med ulike firmaer så dette kan også være verdt å sjekke opp :-)

Skrevet

Takker for svar alle sammen :-)

Vi skal kjøpe en VW Caravelle. Jeg er fullstendig klar over at verdien taper seg fort, men på den annen side så ser jeg jo også at det faktisk "bare" vil være snakk om ca 60 000 - 90 000 kr i forskjell på å kjøpe en helt ny en og en som er 2-3 år gammel (har sett på maaaaange biler!), så SÅ mye taper de seg ikke i verdi synes jeg og vi kommer nok uansett til å ha den lenge i så fall også etter at den er nedbetalt. Og med ny får vi antall seter, dørløsninger, farge utvendig og innvendig osv som vi helst vil ha. Vi begynner å føle det kan være verd det rett og slett.

Om vi kjøper ny må vi bytte inn den vi (om vi ikke får solgt den privat evt) , noe annet har vi ikke råd til, men vet vi ikke får noe særlig for den da. Hadde nok mest tenkt å prøve å prute inn ekstrautstyr vi vil ha på bilen, som doble bakdører, metallic farge, skyvedør også på høyre side ol.

Skrevet

Er det mulig å få navnet på firmaet? Hvordan er det da evt med garantier ol om man kjøper fra utlandet?

Skrevet

Vi har ikek gjort det selv, men pappan min kjøpte alltid helt ny bil. Husker han fikk litt rabatter og forskjellig så tror det er mulig å få til en ok pris, særlig hvis man kjøper litt ekstrautstyr i tillegg.

Vi har også snust litt på å kjøpe spell ny bil :) men nå må vi først flytte inn i nye leiligheten og se hvordan det går med såpass stort lån hehe..

Hva slags bil har dere sett på?

Skrevet

Du har akkurat de samme rettigheter som ale andre=)

Vi kan f.eks om det blir problemer bare stikke bort på toyota og få akkurat same som de som har kjøpt der:-D

Sender deg en pm....

Skrevet

VW Caravelle (8-9 seters). Vi har 3 barn og føler vi trenger mer plass i bilen. Vil gjerne ha mulighet til å kunne ha med flere i bilen enn bare oss, f.eks vener til ungene når de blir litt større og vi har heler ikke avgjort 100% sikkert at vi er helt, helt ferdig med produksjonen, vi tror vi er ferdige, men er unge og vil ikke si aldri heller og da er det greit ha mulighetn også bilmessig sett ;-)

Skrevet

Jeg kjøpte en helt ny Toyota da jeg gikk gravid, ville ha en sikker bil når jeg skulle ha et barn i bilen. Jeg sendte da mail rundt til alle Toyota forhandlerene innenfor en times omkrets fra der jeg bor og ba om tilbud på den bilen jeg ønsket. Prisene varierer veldig fra sted til sted! Var en diferanse på 20.000 på de tilbudene jeg fikk, på akkurat samme bilen. Så det lønner seg å sjekke litt priser, selv om man skulle tro at bilen koster det samme hos forhandlerene når de er innenfor samme kjede/merke.

Skrevet

Tusen takk! :-) Vi må avvente litt før vi kan bestemme oss, er litt avhengig av hva noen andre har mulighet til også, vil ikke gå i detaljer...

Skrevet

Greit med stor bil da ja :) svigers hadde svær minibuss før hehe (4 barn med mange venner)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...