Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 Jenta vår er 8 mnd nå, og har vel egentlig blitt kalt "han" flere ganger enn "hun" ute blant folk. Ikke at det gjør så mye, men jeg blir litt usikker på hvordan jeg skal reagere. Hun kan ha på typiske jenteklær, men det ser ikke ut til å hjelpe. Noen foreslo at det kommer av at folk tenker på EN baby, og dermed "han"? Skjer dette med flere av dere?
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 Skjer stadig vekk... Jeg bare sier at det er en jente da, og smiler...
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 Omtalte forresten min egen lille jente for han i hele svangerskapet.. selv om vi visste at det mest sannsynlig ble en jente.. Har med kjønnet på ordet baby å gjøre..
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #4 Skrevet 10. januar 2008 Jada, både han og "gutten", dette tiltross for rååååååsa outfits og skjørt :-P Med min så var det vel muligens fordi hun hadde så lite hår, hun har absolutt ingen "guttete" fasong heller, og er veldig liten og spinkel... Var i spania og der spurte alle "gutt eller jente" tiltross for at hun igjen var kledd i rosa i sin rosa vogn... Hun er 2 nå, og har tatt igjen det med håret og har skikkelig fine krøller så nå er det ingen som tar feil :-)
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #5 Skrevet 10. januar 2008 Her også. Men med mindre de spør, så lar jeg dem bare tro at det er en gutt... hvis ikke det er noen vi kjenner da
Crazyyyyyyyy:) Skrevet 10. januar 2008 #6 Skrevet 10. januar 2008 Ja da til stadighet! Uansett hvor mye rosa hun har på er det alltid noen som sier at det var en fin kar! Jeg bare smiler å sier at nei, men det finner hun seg sikkert når hun blir stor:) Men det er stort sett gamle damer som sier det....
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #7 Skrevet 10. januar 2008 Skjer stadig vekk selv om ho er kledd i rosa fra topp til tå til tider. Tror ikke det bare er fordi man tenker en baby-han..... Jeg har mange ganger fått spørsmål, er det en gutt eller jente? Er det en gutt du har? Eller kommentarer som: så fin gutt du har. Skjønner det ikke helt. Da ho har knæsj rosa utedress og lys lilla lue. Har til og med fått høre det steder vi har vært inne og jenta har hatt på seg kjole. Men så har jeg ei venninne med gutt som hele tiden får høre at ho har ei nydelig datter da. Og den gutten har ikke jentete klær. Ville aldri falle meg inn å tro at ungen var en jente med de klærne han har. Syntes det bare er merkelig jeg.
mamman til to gutter Skrevet 10. januar 2008 #8 Skrevet 10. januar 2008 Jeg opplever det motsatte, gutten min blir ofte kalt hun av ukjente og da kan man ikke skylde på at det er EN baby... Merker at det skjer oftest hvis han har på seg nøytrale klær, men av og til ellers også. Jeg pleier å bare svare med han i stedet for når jeg svarer på det de har spurt om og hvis de virker veldig flaue over å ha tatt feil, så sier jeg at jeg skjønner at det ikke er så lett, for det er det ikke alltid!
blittmamma07 Skrevet 10. januar 2008 #9 Skrevet 10. januar 2008 jeg sa bare "han heter ida". hun ble forresten veldig søt som stor
Sylteflesk Skrevet 10. januar 2008 #10 Skrevet 10. januar 2008 Mange som tror hun er gutt ja, men jeg har ofte ganske nøytrale klær, brunt, grønt, oransj og sånn, og har også en hel del blått. Men har også opplevd at folk tror hun er gutt når hun har på rosa eller kjole. Særlig i Frankrike i høst, tror det var mangel på blonder og dilldall på barn og/eller vogn som gjorde. Samt muligens mangel på hår, men det er jo ikke så uvanlig på en på 10 måneder. Synes ikke det gjør noe, hvis jeg gidder sier jeg noe sånt som "hun heter ....", eller "det er nok en jente", evt "hun er xx måneder" hvis de har spurt "hvor gammel er han?".
lifa og Eline Skrevet 10. januar 2008 #11 Skrevet 10. januar 2008 Jeg tror ikke de sier det fordi de tror det er gutt., men fordi det er lettere å si han enn hun. opplevde det masse her også når hun var mye mindre til tross for at hun innimellom var hetl rosa. så var det han
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå