Gå til innhold

Hva er egentlig en krangel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det med de som skal inn på denne siden kun for å lage kvalm? Ja, det er en krangleside, men man trenger vel ikke å angripe alle som stiller et spørsmål her? (Noe jeg helt sikkert ikke kommer til å få høre selv nå)

Har man noe man lurer på så kan det vel være hormonelt selv om man ikke er ute etter en fjortis-krangel. Mange her virker ikke modne nok til å bli mødre, de krangler som vi gjorde på unsgdomsskolen. Dette er vel en side der man kan blåse ut frustrasjonen sin over ting feks hjemme eller på jobben. Ha utbruddet sitt her istedet for på mannen sin for å bevare husfreden.

Det verste jeg ser er svar som "dette er kranglesiden" La heller være å svare da, er vel ikke vits i å være stygg?! Og la anonyme få være anonyme, knappen er der. Og enkelte som ikke er det, burde vel kanskje vurdere det for sin egen del.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig, krangel kan vel defineres som en hissig diskusjon.

Men 90%av det som kommer ut her (som svar) er dritt, så denne siden burde kanskje byttes navn på, det burde stå i overtekst her at dette er siden for den som vil bli hetset og trykt nedi dritten pga egne meninger som ikke samsvarer med andres... (noen mer markerte enn andre)

Skrevet

Kranglesiden kunne vært et fint sted å få ut sin frustrasjon, men desverre er det 3-4 stk som klarer å ødelegge for oss andre. Er ikke noe særlig å skrive noe på denne siden når du vet at du blir hetset uansett hva man skriver.

Skrevet

Nå tror jeg du skal slå opp ordet 'hets' i ordboka di, Sonja - men først: Synes du det er verre å få sarkastiske svar av folk med nick enn av anonyme?

Hvis svaret er nei, så kan du jo kanskje dementere på det utsagnet ditt om at det er 3-4 stykker her som ødelegger for "dere andre". (Jeg skjønner at det er folk med nick du snakker om, og det er knapt flere enn 3-4 stykker av oss her).

Skrevet

Har ikke sagt noe om hvem jeg sikter til. Føler du deg truffet?

Skrevet

Spørs om det har med at 3-4 stk ar jævla flinke å slenge dritten og resten har ikke noe de skulle ha sagt virker det som.

Klart en er anonym når en kan risikere å bli utdriti for noe som ikke er tilfelle. Og disse 3-4 stk er her dag ut og dag inn, ikke en eneste dag uten sarkastisk dritt derfra..

Det er lettere å ta imot dritten sikkert fra en anonym for da kan ikke denne defineres som en spesiell person daen ikke vet hvem det er.

Så stå på bærkorga, sleng dritten din videre... så vet en vertfall hvem en ikke skal konversere noe med!!

Skrevet

Jeg kopierer fra mitt forrige innlegg, siden du åpenbart ikke fikk det med deg: Jeg skjønner at det er folk med nick du snakker om, og det er knapt flere enn 3-4 stykker av oss her.

Har jeg noe annet valg enn å føle meg truffet...?

Skrevet

Jeg synes "resten" stadig har noe de skal ha sagt. Det vises bare ikke så godt, siden de færreste av dere signerer med noe annet enn Anonym.

Jeg tviler på at jeg hadde giddet å 'konversere noe' med deg uansett, NN 21:06, men ved nærmere ettertanke hadde du kanskje prøvd å gi inntrykk av at du hadde folkeskikk dersom du signerte med nick, og det ville definitivt gjøre det mer fristende å svare deg med en folkelig tone.

Skrevet

Bærkorg : Nei du har vel ikke noe annet valg enn å føle deg truffet. Du er faktisk en av de som ikke er videre hyggelig her. Vet godt at det er en krangleside, men det er vel ikke om og gjøre å være mest ufin mot andre eller? Helt greit å være uenig med andre, men å kalle folk stygge ting er ikke greit.

Men for all del, du er absolutt ikke den verste....

Skrevet

Dersom du har lett for å bli støtt så er dette ikke riktig sted for deg å være. Jeg har aldri prøvd å være "videre hyggelig", det har du rett i, men dette er krangle, ikke "krangle hyggelig".

Jeg spør igjen: Er det verre å få svar som ikke passer deg fra folk med nick, enn fra NN? For du har rett i at jeg ikke er den verste, ei heller er de andre du sikter til noe verre - så hvorfor tar du ikke for deg NN, som faktisk er syndebukken du skal ha tak i?

Og du - vis meg gjerne et sted hvor jeg har kalt noen som ikke fortjente det for noe stygt!

Skrevet

Jeg gir faen i om det er folk med eller uten nick som skriver her. Poenget mitt er at det må da gå ann å krangle uten å kalle hverandre stygge ting. Og det kan jo diskuteres om de du kaller stygge ting fortjener det eller ikke. Eller, det gidder jeg forresten ikke ;-) Vi kommer aldri til å bli enige om hva vi syns er ufint og ikke.

Skrevet

Så anonyme som kaller folk både det ene og det andre, er greit, mens de få som bruker nick er de store stygge ulvene?

Tror bare det er så mye enklere å huske hva de med nick står for. Og de som er anonyme snakker mest bare søppel uansett.

Skrevet

Mange her inne som har et nick har ikke profil, eller det står lite om personen. Selv om det "bare" er på nett så velger jeg å være anonym nå pga jeg har en profil som beskriver meg godt. Selv om det ikke er mange som kjenner meg personlig, så har jeg noen venninner som er her inne og også andre her inne jeg vil ha en god tone med på andre forum. Noen dager koker hormonene, og man har behov for et utbrudd. da tar jeg det her.

Men det er kun drittslenging her inne. Og det er det jeg mener med krangling. Hvorfor er det sånn at HVER ENESTE tråd her utvikler seg til hetsing enten av anonyme eller en med nick. Ja, det 3-4 her inne som alltid har noe å si. Ofte er det mange usaklige ting, men noen av de har også mye fornuftig å si, mener jeg da.. Andre har absolutt ikke det!

Poenget mitt er bare at selv om det er en krangleside, så må man vel også ha empati? Eller ihvertfall være voksen nok til å diskutere ordentlig istedet for å slenge ut barnslige kommentarer. At det skjer av og til kan man jo forstå, men det finnes jo grenser. Noen ganger er det best å la være å si noe hvis man ikke har noe fornuftig å si selv om det er for å krangle.

HI

Skrevet

sol ute

sol inne

sol i hjertet

sol i sinnet

soool bare sool......

og ute så blåser det noe så borti natta....

Skrevet

Du sier selv at du tar ut dine "hormonutbrudd" som anonym her inne. Skriver du et saklig innlegg som holder seg til tema, eller er du en av de anonyme som spyr ut ufinheter?

Syns du alle de anonyme her inne holder seg til tema, og at de krangler på en smart og okei måte, eller er de også inkludert i de 3-4 som ødelegger?

Det er fint å klage på andre, men hvis du selv er en av de som ødelegger, så har du vel ingenting du skulle sagt?

Skrevet

Er enig at mange anonyme ikke holder seg til tema ja. Og jeg kan helt ærlig si at jeg ikke er en av de. Jeg gidder ikke å hisse meg opp som en "fjortis" og krangle en mot en og slenge useriøs dritt. Men kan bli engasjert i en diskusjon, men trekker meg ut hvis diskusjonen blir usaklig. Jeg har ikke behov for å slenge "dette er en krangleside" eller begynne å hetse personer her inne. Og jeg er enig i mange av innleggene til dere med nick her, og mange av dere holder dere til saken. Så har ikke sagt at dere er "sydebukkene" her.

HI

Skrevet

SyNdebukkene... ville vel blitt en krangel av det også ;)

Skrevet

Men så vis meg et sted hvor jeg har kalt noen noe stygt, da?

Eller gidder du ikke det heller?

Skrevet

Det spørs vel om hun klarer det, stakkars. Heldigvis kan jo jeg hjelpe:

Du, Bærkorg, har en (så vidt registrerbar) forkjærlighet for det høyst usømmelige, overmåte hetsende og bent frem ondskapsfulle skjellsordet "nepeåker". Dessverre bruker du det bare mot anonyme, aldri i utrengsmål, og heller aldri med mindre et eller annet pansernek av en NN på forhånd har lirt av seg noe fjørti ganger verre.

Ellers er det mulig, men ikke overveldende sannsynlig, at du har tiltalt diverse feige og usmakelige NN'er med fy-ord i samme nepeåker-aktige sjanger, men dette har jeg heldigvis ikke oversikten over. Og takk Gud for det.

Bare hyggelig.

Skrevet

Knis! Du, kan jeg adoptere pansernek-ordet? Den delen av hjernen min som tyr til slike ukvemsord falt pladask.

Skrevet

Jeg ELSKER kranglesiden! Dagens lille høydepunkt:)

Skrevet

En liten kommentar bare: Det er faktisk mulig å sitte her og skrive innlegg uten å hisse seg opp også.

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Jeg tror Bærkorga faller lett for saftige substantiv, men jeg er enig i at det var en velkomponert ord.

Er du en ekte gutt? Her inne? Kan du bevise det? Thihi.

Skrevet

Det er et utmerket uttrykk, og ja, selvfølgelig kan du det.

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Filler'n. Jeg klikket på nicket ditt og oppdaget at du er en kvinne. Så mye for den menange a trois'en! Men du er veldig morsom,- det har jeg merke til tidligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...