Gå til innhold

Hvilke regler har dere ang. TV- titting?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis da barnet deres overhodet får lov til å se på TV da. Min lille på to syns det er veldig stas med TV (litt vel mye stas) og jeg har måttet begrense det veldig. Var egentlig imot TV fullstendig, men i mine svake øyeblikk ble det en kjærkommen pust i bakken. En stund gikk det litt over stokk og styr - men nå får derimot se en 1/2 time MAX 1 time på kvelden - og da selvfølgelig bare program som er spesielt beregnet på de bitte små. I helgene blir det nok av og til litt mere... Men egentlig så ser det ut som hun selv har mistet litt av den stoore interessen fra tidligere, og det er jo fint. Uansett har jeg alltid litt dårlig samvittighet ang. denne firkanta boksen i stua...

Hvilke regler har dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vesla her ser barnetv i ukedagene. Hva hun ser hos dagmammaen eller pappaen annenhver helg aner jeg ikke..hehe..men det blir ofte litt mer tv titting i helgene på morgenen. Hun elsker å se på Mikkes klubbhus og Thomas toget hvertfall, ellers så er ikke det andre så veldig interessant så sjeldent hun ser hele barne-tv, med mindre en av disse seriene er på.

Skrevet

her står stortsett tvn på når vi er hjemme, ikke at de ser på hele tiden, for de leker på rommet og i stua og styrer rundt, men vi setter oss ned sammen og ser barnetv..så ser de litt på moran når jeg ordner meg eller driver med noe, men vi har ikke stor leil så jeg ser hele tiden hva de ser på.

er ikke den strengeste når det gjelder tv-titting, sikkert pga at jeg selv er oppvokst med tv, og syns det var litt kos og kunne slappe av og se tegnefilmer og barne tv, og sitte i armkroken til mamma og kose meg med tv. hehe

Skrevet

Her i huset står tvn på fra morran til kvelden med enten postmann pat, flåklypa, elias eller andre ting hun liker på disney kanalen. Hun ser kanskje en time til sammen. Den står på for å ha lyd rundt oss og fordi det er litt koselig å ha på tv synes jeg. Vi går alene hele tiden, og derfor er det ålreit å ha på tv. Men hun er mer opptatt av lekene sine enn tv. Heldigvis.

Hun sitter å ser på mens hun koser seg med frokost eller lunsj, og da passer jeg på å gjøre litt husarbeid.

Skrevet

Her har vi en liten tv slave, har ikke vært interessert før nå(2år) Men har virkelig fått opp øynene for Mikke Mus og Ole Brum. Hun får sjelden se, ikke hver dag, og hun får bare se et program. I dag får hun se masse siden hun er syk..

Skrevet

Har ikke noe spesiell regler på tv titting, men de får ser på barne tv på kvelden på hverdager og deretter skrur jeg av tv'en og setter på musikk.

I helgene kan det blir litt mere. Kommer ann på været og åssen film det går på disney. Eldste mannen på 4 elsker og ser på tv, mens han yngste bryr seg ikke så mye om det. Han er 2 år.

Skrevet

Tassen på snart 2 år elsker tv. Vi har som regel at vi ikke ser på tv om morgenen før bhg, men når vi kommer hjem fra bhg er han sliten og løper til tv'en. Han elsker å slappe av m en DVD når vi kommer hjem, og da får jeg laget middag. Det blir vel ca. 1 time hver ettermiddag. Derfor dropper vi som oftest barne-tv (han syns mye av det er kjedelig likevel), og leker på rommet frem til legging istedet.

I helgene gjør vi det annerledes, da får han se barne-tv eller dvd ettersom han velger på morgenen, i pysj, tøfler og morgenkåpe - han storkoser seg. Favorittene på dvd nå er Pingu, Sauen Shawn og Byggmester Bob. Han er endelig lei av Teletubbiene :-)

Skrevet

Ikke noe...tv:n står på hele tiden...men mini ser ikke mye likevel, med det er samme d..

Skrevet

2,5 år. Ser kun barnetv i uken og i helgen får han i tillegg se morgenbarnetv. Men ikke alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...