Gjest Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 Hvor mye koster egentlig noe sånt? 2 voksne og 3 barn. Skjønner jo at det avhengiger mye av når en reiser, hvor og stander osv, men la oss si i sommerferien til et vanlig turistmål som Kreta el i 2 uker og på greit stander barnevennlig hotell. Tenker da både på selve fly/opphold og hva en bør beregne i lommepenger. Vil spare til sydentur :-)
bente69;) Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 Må dere reise i sommerferien? kan dere reise litt utenom sesongen sparer dere endel penger. Nå mener jeg å huske at den yngste hos deg er under to år = gratis (kun 250 kr i gebyr). Så se på www.solia.no. Der har de turer fra 15.000 for to uker. Kan få all inkl til Tyrkia for nesten samme pris. Tror du skal være fornøyd om det går 35.000 totalt, om det ikke er all inclusiv hotell. Om du dere reiser mitt i sommerferien koster det nok fort hvertfall 40.000 inkl alt.
Gjest Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 Jeg vet ikke helt. Vi har nok ikke råd før tidligst neste sommer igjen da uansett, men jeg skal jo jobbe som lærer og vet ikke helt hvor lett det er å få tatt ut 2 ukers ferie da og eldstemann kommer og til å gå på skolen (men den biten går vel greit?) Må nok legge det til høstferie/vinterferie el i hvertfall.
Salat Skrevet 10. januar 2008 #4 Skrevet 10. januar 2008 Vi betaler 23000 for to uker på et bra barnehotell på Kypros i juni. Tipper vi bruker rundt 10000 på mat og sånt. Shopper lite. Du kan sjekke priser og hoteller på de forskjellige nettsidene!
Salat Skrevet 10. januar 2008 #5 Skrevet 10. januar 2008 Glemte jo å si at vi er to voksne og to barn, det ene under 2 år. =)
Gjest Skrevet 10. januar 2008 #6 Skrevet 10. januar 2008 Takker for svar begge to. Kan se ut til at vi bør beregne ca 35 000kr da summasumarum, greit å vite :-) Kommer nok til å sjekke priser når det blir mer aktuelt, nå ville jeg bare ha et grovt overslag.
bente69;) Skrevet 10. januar 2008 #7 Skrevet 10. januar 2008 Syns 10.000 på mat og sånn var lite. Vi lager frokost på rommet, spiser lunch og middag ute. Vi regner 1000 kr dag på mat, å det bruker vi når vi har vært på Mallorca og Tenerife (de to siste turene våre). Er nok litt billigere i Hellas. Er vel ikke noe problem å få fri en uke på skolen i første trinn. Er ofte litt billigere om en reiser med engang skolen slutter, gjerne helga før. Det kan du jo tenke på når dere på disse tider neste år finner drømme ferien:)
Gjest Skrevet 10. januar 2008 #8 Skrevet 10. januar 2008 Kan du ikke bare gå inn på ving sine sider da for eks? Der får man jo opp hvor mye det koster når man søker på forskjellige hotell Tenerife er ikke så ille. Mamma skal til et helt ok hotell der til sommeren (i jule og august) de betaler 5000 per pers og det er 5 voksne i 2 uker. Mallorca derimot har blitt veldig dyrt, i fjor bodde vi på et sunwing resort på tenerife fra 4-18 juli, hadde happy baby leilighet og ga 15000 for to uker. Samme tiden, samme leilighet på mallorca måtte vi ha gikk 52 000 for til sommeren :-O
Smellt P. Tjukka Skrevet 10. januar 2008 #9 Skrevet 10. januar 2008 Søk på reisebyråenes sider , der får du opp pris og info om stedet ! Ving.no Apollo.no Startour.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå