Gå til innhold

Legoland, Dyreparken eller Hunderfossen til sommeren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 4,5 år til sommeren. Hvor er det beste stedet å dra? Hva er dyrest? Bor på østlandet.

Noen med erfaringer?

Tusen takk for svar : )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legoland.

Var der sommeren som var med 3 barn i forskjellig alder og det var helt knall.

Skrevet

Jeg var på Hunderfossen i sommer, og må si jeg ble skuffa. Til sommeren blir det Danmark her. Dyreparken slo veldig ann! Men sett av to dager,blir fort mye gåing og slitne barn.

Skrevet

Hvor overnattet dere og hvor mye koster det å komme inn på legoland? Hvor mange dager bør vi være der?

Skrevet

Jeg mener Kristiansand:)

Sabeltann er ikke like pop for alle unger like lenge så jeg hadde tatt det i år:)Men det er min mening da:)

Familiepakkene er ikke så veldig dyre (spørs jo hva du mener er dyrt da)......Men en investering til showet på kvelden ville jeg prioritert:)Det er kjempeflott!!!

Skrevet

Vi bor også på østlandet.

Skal til Danmark og på legoland med gutt 3,5 og jente på hmm ca 13 mnd. er de vel da.

Gleder oss :-)

Skrevet

Vi leide feriehus en times tid unna, og inngangen var det noen andre som betalte. Så kan dessverre ikke hjelpe deg stort der.

Skrevet

Legoland! Super for de som ikke er så store enda!

Men når han blir litt større så er Hunderfossen topp. Ihvertfall hvis han er en sånn gutt som liker å kjøre biler. Hunderfossen har vært favorittparken til mine to gutter i mange år, for der kan de kjøre biler, trailere, gravemaskiner osv. Det er ikke så mye for de voksne der, men det er en flott park å gå i.

Skrevet

Ble også skuffet over Hunderfossen:( Dyreparken var skøy da.. Men, i sommer skal vi til Legoland:)

Slenger meg på den om hvor det er fint å bo der?:) Vil gjerne bo på hytte\leilighet jeg da...

Blir liksom ekstra kos å reise til Danmark da.. Langferie:)

Skrevet

hadde valgt danmark.. for er så mange steder man kan dra dit.. er ikke så glad i legoland.. men er mange andre bra steder å dra til...:)

men kristiansand og dyreparken er nok også veldig morsomt.. kommer ann på hvor lang ferie man skal ta.. dit trenger man kanksje ikke dra og være mer enn noen få dager.. mens danmark trenger iallefall vi minst 1 uke.. helst 2.

Skrevet

Vi tar en tur til Dyreparken igjen til sommern, da er snuppa 4 år. Så blir det sikkert Legoland året etter. Tror barna har mer glede av Leogoland om de er litt større enn f.eks Sabeltann....

Skrevet

Vi var i Legoland for 1,5 år siden og ungene prater om det enda, så til sommeren skal vi tilbake..

Vi tok en sånn weekend-pakke fra Color Line da, 5 i bilen med båten, sov på familierom på en kro og inngangsbillettene var med i prisen. Helt topp! Ikke så veldig dyrt heller for vi reiste utenom sesong (begynnelsen av mai). Sol og gode tempraturer og akkurat passe mye folk i parken, litt kø, men ikke mer enn at ungene kunne ta de attraksjonene de likte best flere ganger.

I sommer skal vi antagelig på feriehus-tur til Danmark med noen venner midt på sommeren. Men Legoland tar vi på en helgetur utenom sesong i år også. Alle sier at den parken er et mareritt i fellesferien, at det er så mye fork at en må stå 45min i kø for å prøve karuseller, båt- og tog-turer osv. Men har ikke prøvd det selv, så jeg skal ikke være for påståelig der..

Skrevet

Jeg er fra sørlandet selv og syntes dyreparken er helt super for både barn og voksne. Der har de en slags trille som man kan låne til ungene når de ikke har lyst til å gå, denne er såpass stor at det er plass til andre ting dere måtte ha med. Bruk dagen, ta med nor god mat og finn et hyggelig sted å spise. Det er kosligere med en hyggelig niste enn disse små spisestedene som finnes på i de fleste parker. Det er en liten sæter der hvor ungene kan klappe geiter og andre dyr som går fritt. Ellers er det mye gåing men da er tralla grei. Utrolig mye å se på der og man blir ikke ferdig på en dag. To dager kan dog kanskje være litt for mye for de små så jeg ville tatt en dag og valgt ut ting av interesse: Kardemommeby, løver og tigere, barnas sæter, kaptein sabeltann og den utrolig morsomme lekeplassen (syntes jeg da jeg var lita).

Med tanke på bosted er det kanskje å vurdere noe som ligger litt unna, det er ofte kosligere og roligere etter en lang dag i parken. Arendal, Søgne, Lillesand og Mandal er koslige små byer. Ellers er det jo to hotell som ligger omtrent midt i dyreparken: dyreparken hotel og quality.

Lykke til med valget:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...