Lilla`83 *snuppa & snuppen* Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 oppdaget først NÅ at jeg hadde glemt å ta pillen i går kveld!!! tok den nå, men hva med den jeg skal ta i kveld!??? skal jeg bare ta den eller blir det dobbelt opp i og med det blir ganske tett!??? shit altså.... *sinna på meg selv*
Alba44 Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 Du skal ikke ta dobbel ihvertfall. For å være helt på den sikre siden så bør du vel bruke annen prevensjon frem til neste mens.
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 Ikke ta dagens, begynn igjen som vanlig i morgen og bruk annen prevansjon i en uke, det sto det hvertfall i pakningsvedlegget hos meg..
Xzux Skrevet 10. januar 2008 #4 Skrevet 10. januar 2008 em, på min så står det at vist man har glemt en pille skal man ta den så fort man husker for så og ta den neste til vanlig tidspunkt!
Gjest Skrevet 10. januar 2008 #5 Skrevet 10. januar 2008 På apoteket sa de til meg at det ikke var noen vits i å ta en til, men at man måtte bruke annen beskyttelse i tillegg. i en uke.
Lilla`83 *snuppa & snuppen* Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. januar 2008 okay... i og med jeg nå har tatt gårdagens pille, hopper jeg over den i kveld og forts som vanlig i morgen.. bruke ekstra prevensjon i tillegg ei stund... takk jenter! )
Fredpåjord Skrevet 10. januar 2008 #7 Skrevet 10. januar 2008 kopiert fra felleskatalogen.no: "Hvis du er mer enn-12 timer for sent ute med å ta en tablett kan sikkerheten til Cerazette være redusert. Jo flere tabletter du har glemt på rad jo større er risikoen for at den preventive effekten er redusert. Ta den sist glemte tabletten så snart du husker det og de neste tablettene til vanlig tid. Bruk kondom også i de neste 7 dagene du tar tabletter. Dersom du glemte en eller flere tabletter i den første uken du tok tabletter og hadde samleie i uken før de glemte tablettene, er det en mulighet for at du kan bli gravid." Altså du skal ta den i kveld også. Forøvrig er det lurere å ta p-piller om morgenen, så sover man ikke bort timene man har på seg til å komme på at man har glemt den pillen.
Gjest Skrevet 10. januar 2008 #8 Skrevet 10. januar 2008 det fredpåjord sier er det riktige. er det som står på pakningsvedlegget og det var det legen sa.... så du skal ta en pille i kveld..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå