Gå til innhold

Januar og februar damer- er det mye spark enda?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her og er ikke helt enig med meg selv om jeg bør være bekymret. Mitt andre svangerskap og 4 uker igjen. Denne gangen har det vært en hyper baby og da jeg fikk blodprosenten normal igjen avtok sparkene veldig.(føltes som hun skulle sparke hull på meg før) Stresset gikk ned på babyen. Har fått sovet en masse i det siste og fokusert på det, men jeg synes det er lite bevegelse. Kan kjenne noen glidninger men ingen reelle spark eller store bevegelser.Telte spark forrige svangerskap og husker at 12 på ti min var lite og 16 okay. Har ikke kommet opp i det i dag i det hele tatt, selv etter sukkerinntak osv.

Hvordan er det med dere, sparker babyen mye enda?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner stort sett bare bevegelse på kvelden jeg, men har vært sånn hele veien. Jeg kjenner heller ikke direkte spark lenger, mer glidninger, som du sier. Så lenge det er bevegelse, er det vel ok, tipper jeg. Men om du er bekymret, ville jeg ringt jordmor...

Skrevet

Åhhh, så godt å høre at det er fler!!!

Sitter og trøster meg selv med at babyen sikkert har dårligere plass nå enn før.. Al har vært normalt hele svangerskapet, så føler liksom ikke at noe kan være galt, men sidne jeg er førstgangs kommer jo undringen snikende litt for ofte. Glidninger var en utrolig bra beskrivelse!!! Rompa kommer ut i huden, så forsvinner den igjen... så en fot, sakte, og så inn igjen..... Og sånn går no dagan,,,, mest på kvelden her også!

Og han får sukkerdosen sin, for å si det sånn!!! he he

Skrevet

Er slik her også.

Han har vært veldig aktiv hele svangerskapet, så jeg har sluppet å bekymre meg. Nå kan det fremdeles komme noen fraspark, men ikke så ofte. Det er mest glidninger og tøying. Her er det aktivitet stort sett hele dagen, men ikke på morran, da er han veldig rolig.

Skrevet

Godt å se at det er flere som opplever det samme! Min har vært veldig aktiv, men den siste uken har det gått fra harde spark til å bli mye glidninger (perfekt beskrivelse) og ei lita rumpe som presser utover. Av og til kommer ett og annet spark, men synes i det store og hele at bevegelsene er saktere og mindre harde enn før. Lurer også av og til på om jeg bør bli bekymret, men har slått meg til ro siden jeg kjenner bevegelse gjennom hele dagen.

Skrevet

Lillegutt her har gått fra og være konstant hyper til og bli rimelig rolig..

kjenner dult og litt spark hele døgnet,men ikke i nærheten av så mye som før!!!

Men det er jo fordi det begynner og bli trangt inni der....

Skrevet

er ikke like mye spark lengre nei, men jeg kjenner at hun er der siden hun hikker og dunker litt :) Tidligere sparket hun så hele magen beveget seg, det har hun nok ikke plass til nå lengre. Er 36+1 i dag :)

Skrevet

Er 36+5 idag og lille tulla er fortsatt veldig aktiv. Begynner å gjøre litt vondt nå, hun begynner nok å bli sterk:-)

Hodet har nok ikke festet seg enda...

Skrevet

Får ett par 100 spark i ribbeina mine når eg går å legger meg på natta...veldig ubehagelig...men men...snart over :(

Hun glider,og sparker i ett sett hos meg,mest aktiv i 21-24 tia på kvelden...kos d ;) Før var sparkene svakere,og viste isje så godt utpå magen,men nå ser du hele magen bevege seg...ser d sååå godt.Syns d e kjekt eg :)

Skrevet

er 39+5, og her beveger hele magen seg når lille turnerer... er mest glidende bevegelser, og føtter som stikker ut litt her og der. rumpa presser også mot ribbeina enda, og kjenner når h*n rører på hodet og hendene nede ved skambeinet! men savner de store sterke sparkene, er ikke bestandig like fornøyd med bevegelsene;) ville gjerne ha kjent det mer konkret, som tidligere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...