Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 Datteren min har nettopp fyllt 2 år - og er veldig plattfot. Mannen min mener hun bør ha innlegg i skoene sine, men jeg synes å ha hørt at dette retter seg opp av seg selv i 2-årsalderen... Hva sier dere??
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 hei. sønnen min på 19 mnd er plattfot. men ingen lege elr helsesøster "bryr" seg om det,så det retter seg vel.. ikke vet jeg
Guttemamma x 3 Skrevet 11. januar 2008 #3 Skrevet 11. januar 2008 Vi har vært til ortoped med gutten vår. Hun sa at det fortsatt kan rette seg. Der er viktig å bruke sko/sandaler med skikkelig hælkappe slik at skoen støtter foten. Støvler/cherroks skal derfor brukes minst mulig (men av og til er det det eneste som går). Når du kjøper sandaler skal de også ha skikkelig hælkappe. Hvis han er plattfot når han er 4 år kan vi vurdere nytten av innleggssåle. Innleggssåle får ikke plattfoten til å forsvinne, men den kan forhindre belastningsskader på kne og hofter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå