Gå til innhold

noen så har fått noen lyster..eller er mye mer sulten nå enn før?


Gjest

Anbefalte innlegg

kjenner jeg begyner å bli mer sulten,.,er jo livredd for å legge mye på meg denne gangen..la på meg 20 med de to andre..neeeever again sier jeg bare..;)

så da blir d til at jeg ikke lytter til kroppen å spiser når jeg er sulten..for da eser jeg nok fort ut.,.er dette farlig for barnet tror dere?for den tar vel til seg den næringen den får når jeg spiser..trenger ikke spise extra liksom..bare fordi jeg er sulten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du.

Jeg og er sulten omtrent hele tida, og vil ha mat hver 2. time. Og spiser jeg ikke blir jeg småkvalm. I mine to forrige svangerskapvar jeg kvalm og kastet opp hele tiden, så dette er nytt for meg. Fosteret tar til seg den næringen det trenger uavhengig av hvor mye/lite du spiser. Man ken nesten sammenlikne det med en parasitt om du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å "spise for to" er en myte. Jeg fikk beskjed av både fastlege og jordmor at det holdt lenge med å spise en brødskive ekstra om dagen for å dekke behovet til fosteret.

 

Jeg var veldig nøye selvom jeg hadde perioder jeg hadde dilla på ostepopp og remulade (ikke sammen), og gikk opp 13 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er det jeg gjorde feil de to andre gangene..jeg åååååååååt å åååååååt hele tiden..alt jeg ville ha..ikke rart jeg este ut..hjelpe meg..

men sånn er d ikke nå heldigvis:)jeg har lært hehe..

men nå kjenner jeg seriøst at buksene begynner å bli trangere..har jo litt mage fra før så d ser jo bare ut som jeg har lagt på meg..æsj..hehe..

gleder meg til magen begynner å vise sånn ordentlig..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i forrige svangerskap spiste jeg sammenhengende i 9 mnd tror jeg :-) Sov kanskje litt innimellom.

Denne gangen har det ikke vært så gale, men nå er jeg jo ikke mer en 5-6 uker på vei heller da. Det kommer kanskje etterhvert :-) Sluttet å veie meg når jeg hadde lagt på meg 20 kilo. Da var det tre uker til termin. Legen min bare lo når jeg ikke ville opp på vekten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også lagt på meg mye med mine to andre og har bestemt at dette ikke skal skje denne gangen ! Snakket med jordmor om dette og hun sa at det var viktig å spise ofte, men lite akkurat som ved slanking.. Sa også at det er di kiloene som du legger på deg di 3 første månedene som er vanskelig å bli kvitt etter fødselen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe ja sant..derfor er jeg mer bevisst denne gangen..

har gått på herbalife i 3 mnd å føler meg suuuper:)mye mindre trøtt å mer opplagt..var litt skeptisk til d nå når jeg ble gravid,men legen sa d ikka var farlig,for d er jo bare mat..å rett næring til både meg og barnet:)å d hjelper meg å holde vekten nede å stabil:)deilig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm takk for tipset:)da skal jeg hvertfall passe meg de 3 først mnd :)

åsså skal jeg spiiiiiiise å spiiiiiiiiise etter de 3 mnd er gått hehe neida;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mye sulten slik som dere andre sier, men får også lyst på mat som jeg vanligvis ikke liker.. F.eks vi hadde hamburger og kylling i går. Jeg liker ikke kylling, men fikk lyst å smake en bit. Og det var så godt at jeg spiste nesten hele kyllingen alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heheheh d er merklig:)rare greier;)

har ikke fått noe sånnt selv ennda..men husker med min første..så fikk jeg dilla på den muggelosten vettu..den som smaker drit..å tåfis..den med blå muggel..d var nok ikke så bra å spise når jeg tenker meg om..d er jo så mye snakk om såne oster vi ikke bør spise..men vet ikke om d er en av de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser helt normalt... Men det var to dager som jeg var mat-gal. Var sykt sulten... Tror jeg tredoblet matinntaket over disse to dagene. Etterpå var alt tilbake til det normale igjen. Heldigvis!

 

Har ingen spesielle "cravings", men jeg takler ikke gul Lerum-saft lenger. Brekker meg med én gang jeg får den i munnen. Drikker jeg den går det virkelig ille...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått noen crawings enda, men jeg blir bråsulten bare plutselig! Og da må jeg spise for ikke å bli uvel... Må prøve å beherske meg litt siden utgangspunktet er 5 kg mer enn ved forrige graviditet... Gidder liksom ikke sitte der med 15 kg overvekt etterpå. Prøver å spise knekkebrød o.l når jeg blir sulten, men har mye mer lyst på mormor doble havreflarn med sjokolade!! Har også fått smaken på appelsiner, de er jo så gode på denne tida! La på meg 16 kg sist, og de suste av under amming. Kunne spise hva som helst...Men glemte å slutte med matinntaket da jeg sluttet å amme. ha ha, så der kom kiloene fort gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehehe ja sant..problemet mitt er at jeg ikke har rast ned i vekt med amming..flere av mine venniner raste ned når de ammet..men likt som deg så sluttet de ikke å spise når de var ferdig med ammingen hehe så da gikk d jo galt..men jeg er jo "normal"ikke overvektig liksom..men ikke tynn heller..men jeg er 8 kg mer nå enn da jeg ble gravid med nr 2..å d er surt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...