Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 Jeg er så urolig for at jeg ikke spiser sunt nok...=0( Tar jo en multivitamin + 1 kalcium + 2 kapsler omega-3 hver dag, men er redd at jeg ikke spiser så sunne middager... Er redd at lillen ikke får det han trenger. Kan dere fortelle hvordan deres dag kan se ut med frokost, lunsj og middag m.m.
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 Akkuratt nå spiser jeg fasktisk grandis og pepse max
Erisa* Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 Jeg spiser 2 brødskiver grovt, hjemmelaget brød til frokost, med Bremykt og ost eller skinke. 1 glass melk, og kanskje en kopp kaffi eller te. Lunsj ca det samme som frokost Middag: Denne uken har vi spist følgende til middag: - mandag: sei cordon bleu med poteter og salat - tirsdag: løvstek med pommes frites, mais, brokkoli og bernaise - onsdag: fiskepinner med kokte poteter og remulade - torsdag: pastaform med brokkoli, skinke og hvit saus, gratinert med ost. Kveldsmat: 2 brødskiver, 1 glass melk. I tillegg 1-2 frukt om dagen, og en yoghurt i ny og ne:) Jeg tar multivitaminer uten A og D, og tran med ekstra omega 3. Dette har vært en ganske sunn uke med mange middager, er ikke så sjelden at det blir noen dager uten skikkelig middag, bare brødskive med leverpostei for eksempel. Jeg tenker at hvis man er flink å spise litt frukt og grønt, grovt brød i stedet for lyst, og unngår brus og saft, så er man et langt stykke på vei allerede. Sannsynligvis får babyen din alt det den trenger, det er heller deg det går ut over:)
Engel, skatt og lite frø. Skrevet 10. januar 2008 #4 Skrevet 10. januar 2008 He he..hørtes digg ut, butterfly! Spis variert! Denne uken har jeg spist: Standard frokost: Brød med banan, ost, leverpostei eller skinke. Og melk eller juce. Eller multi grain corn flakes. Lunch: Litt ymse, men alt fra salat til cheeseburger på mc donalds. Middag: M: fiskepudding i skjell med erter og gulrøtter T: To brødskiver med egg og tomatbønner O: Grove fajitas med masse salat og kylling T: Hjemmelaget fiskegrateng og gulrøtter Også spiser jeg i allefall to grønne epler, èn banan og èn gulrot pr dag. Og sjokkis når jeg måtte få lyst på det:) Fikk dilla på frukt og grønt når jeg ble gravid...
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #5 Skrevet 10. januar 2008 Jeg spiser oftest havregrøt til frokost. Et eple eller noe hvis sulten før lunsj. Lunsj; sandwich eller suppe e.l. hvis jeg er ute på kafe - brød eller knekkebrød med diverse pålegg hvis hjemme. Yoghurt hvis vi har - eller jus eller biolamelk. Middag, alt mulig men foretrekker rent magert kjøtt og ikke så mye helt ferdigmat - litt sjelden fisk derfor spiser jeg ofte makrell i tomat på skiva ellers på dagen. Dessert - alt som er søtt og godt - i dag ble det kokosboller 2 til hver! Kvelds - middagsrester eller mer brødmat. Mauler også gjerne en gulrot og en appelsin i løpet av dagen. Alltid mer sulten på kvelden enn på dagen.
Trultemora er presseklar!! Skrevet 10. januar 2008 #6 Skrevet 10. januar 2008 Jeg spiser aaaaaaltfor lite.... Idag så har jeg vært "flink" å spise "masse"!...... 1 banan, 2 appelsiner og nå 2 brødskiver med egg... Eier ikke matlyst i dette svangerskapet her... Har gått opp 1.8 kg totalt...
3 har blitt 4 Skrevet 10. januar 2008 #7 Skrevet 10. januar 2008 frokost: Yoghurt 1 eple 1 gulrot av og til ett egg middag; m:pannekaker og hjemmelaget grønnsakssuppe t:Hjemmelagede kjøttboller i tomatsaus m ris og broccoli o:fiskekaker,ris,gulrot,broccoli,salat t:stekt ris m tunfisk,broccoli,gurot og løk Mellommåltider(mange!!)epler og gulerøtter som jeg skjærer opp om morgenen og har i kjøleskapet kvelds; knekkebrød m leverpostei eller makrell
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 10. januar 2008 #8 Skrevet 10. januar 2008 Kan skrive hva jeg har spist denne uka (sånn ca) Man: Fokost: Havregrøt m kanel og sukker, 1 glass bringebærbiola, tran Lunsj: Baguette m ost/skinke, the Middag:Hjemmelaget ertesuppe m kjøtt og pølse, vann Kvelds: 2 grove skiver med gulost, 1 glass melk, Frukt: 1 banan, 1 eple Tir: Frokost: 2 skiver grovt brød m skinke, 1 glass melk, tran Lunsj: 1 grovt rundstykke m ost/skinke, the Middag: Hjemmelagede laksefiskepinner, kokte poteter, gulrøtter/kålrot, smeltet smør og rømme, vann Kvelds:2 grove skiver brød m skinke, 1 glass melk Frukt: 1 drueklase, 1 eple, 1 banan Ons: Fokost: 2 skiver grovt brød, appelsinmarmelade, 1 glass melk, tran Lunsj: samme som frokost Middag: Pølse m lompe + stekte poteter, gulrot/kålrot, vann Kvelds: 3 skiver lyst brød m appelsinmarmelade Frukt: Druer Tors: Frokost: 2 skiver lyst brød m leverpostei, 1 egg, 2 glass melk, tran Lunsj: 1 grovt rundstykke m skinke, 1 glass birola, 1 kanelbolle Middag: Fiskeboller i hvit saus, kokte poteter, gulrøtter, blomkål, baconbiter, vann Kvelds: 2 skiver grovt brød m appelsinmarmelade, 1 glass melk Frukt: 1 eple Og i helga blir det noe skikkelig usundt kjenner jeg på meg. Går å fyser etter hamburger nå, med ost, bacon, og dressing ) Og en kald munkholm
roannima Skrevet 11. januar 2008 #9 Skrevet 11. januar 2008 ikke bekymre deg!! jeg har levd på yoghurt og frukt nesten hele tida.,....innimellom litt brød, melk og litt middag,,,,,, jeg har gått NED 4 kg til nå,er ferdiggått 36 uker. og, var på ultra rett før jul og da sa hu dama at gutten kommer til å bli ca 4 kg. så, jeg tror nok babyn får i seg d han skal jeg !!! uansett,,,,,
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #10 Skrevet 11. januar 2008 Spiser egentlig akkurat som før jeg.. To brødskiver med variert pålegg til frokost, varierte middagsretter til middag og kveldsmat består som regel av to brødskiver med variert pålegg igjen. Kan hende jeg spiser lunsj, om jeg er opp tidlig en dag. Er flink til å spise forskjellig pålegg, som leverpostei, skinke, salami, kaviar, makrell, ost, syltetøy..Har veldig ofte på agurk og tomat på brødskivene, samt er veldig glad i majones (lett).. Er i uke 33 nå og har lagt på meg rundt 4-5 kg til sammen i svangerskapet. Er ikke mer enn 162 cm. og veier nå ca.70 kg.
Gjest Skrevet 11. januar 2008 #11 Skrevet 11. januar 2008 Off...det kostholdet er litt varierende. Har vært relativt bra så lenge jeg gikk sykemeldt og la min sjel i hjemmelagde, sunne og gode middager..men nå, de siste to ukene har jeg vært udugelig, og ikke orket å ofre middagen så mye som en tanke. Har sovet elendig, og ligget som et slakt på dagene, og dermed har det blitt mye lettvindt mat. Spiser ellers vanligvis skiver (hjemmebakt kornbrød) med leverpostei til frokost, med et glass oboy evt. en kopp te. Middagene varier som sagt, normalt skal det være fisk to ganger i uken, og grønnsaker omtrentlig hver dag..Men som sagt; de to siste ukene har det sviktet totalt. Pytt sann. Ellers spiser jeg mye frukt fordi jeg er altfor ofte småsulten. Dessverre spiser jeg mye sjokolade og, ihvertfall nå, siden sambo er en jævel på å hamstre julegodt på tilbud. Drikker brus og. Alt for mye. Men tenker at jeg skal kose meg nå disse dagene frem til baby kommer, for ting kommer til å gå tilbake til normalen igjen når liten er ute.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå