Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 Hatt feber on & off i 2 døgn, ligget på 39.2 til 39,9. Feberfri midt på dagen. Har 38,2 nå.....skal jeg gi henne febernedsettene nå når hun legger seg???? Hadde 38,4 i går kveld, ga ikke febernedsettende, og i natt hadde hun 39,8..... Skal skal ikke gi febernedsettende i kveld når tempen er 38,2.......????
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 Det skader jo ikke å gi en paracet e.l, en gang i blandt...Jeg gir i alle fall mine paracet på kvelden de gangene de har vert syke med feber. Legen sa til meg at hun ville ikke kalle det feber om den var under 38,5 på barn...de takler feberen mye bedre en oss voksne. Hadde vi hatt 39 i feber hadde vi ligget strekk ut! Foreldre blir som regel altfor opphengt i hvor mye tempen viser, det er allmenntilstanden som er viktigst å ha fokus på. Så lenge den er grei er det som regel ikke noe å bekjymre seg for...Feberen kommer naturlig for å ta knekken på de basseluskene som er kommet i kroppen... God bedring til litå
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 Jeg ville ha gitt henne febernedsettende i kveld. Ofte stiger temperaturen utover kvelden/natta - og for at hun skal kunne sove behagelig ville jeg gitt henne - om så bare en halv dose... I morgen vil du se om feberen virkelig var på vei bort eller ikke.. Men dette er altså bare hva JEG hadde gjort.. Uansett.. Lykke til og god bedring til den lille..
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #4 Skrevet 10. januar 2008 Jeg fikk beskjed av en lege på legevakta at unger skulle ikke ha febernedsettende, for kroppen skulle jobbe selv... sist ungen her var dårlig hadde ho da feber i mange dager, rundt 40, og det ble altfor lite inntak av væske... og på natten fikk ungen feberkrampe. Ga ungen da febernedsettende, og morgenen etter var hun feberfri, og spiste som om hun aldri hadde sett mat før.. fikk fortsatt feber utover dagen, men ga henne en stikkpille 2 kvelder på rad - til hun ble frisk.. Må jo være bedre for barnet at det kan lette litt for de også... stakkars små, men selvfølgelig alt til sin tid... hadde gitt jeg hadde jeg vært deg:)
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #5 Skrevet 10. januar 2008 hadde ikke gitt febernedsettende på rundt 38g, her er det kun febernedsettende når jeg ser de plages av og være syk. feber er ikke farlig, og barnekroppen takler feber bedre enn oss. sønnen min hadde vel 40 i feber og ga han ikke paracet, for han var trøtt og slapp, men klaget ikke over noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå