Gå til innhold

litt personlig og ekkel


Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er i uke 31 og har hatt en liten blødning og har masse kynnere. nå kjente jeg etter i sjeden for å sjekke. jeg kan ikke kjenne livmortappen. Den må ha trekt seg opp, har den vært slik lenge,, hvordan er det for dere. beklager deltaljer... hvordan skal den være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg ihvertfall er at du ikke bør kjenne etter for mye oppi skjeden selv, da det kan være infeksjonsfare ved å ta på seg selv så høyt oppe i skjeden. Det er kun helsepersonell som skal gjøre det... Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke tenkt så mye på det jeg;)

Skrevet

Ring føden og få en sjekk der. det ville jeg gjort :)

Skrevet

Det er vel ikke mer infeksjonsfare å kjenne oppi skjeden, enn det er å stappe en mannetiss inn der ;) Det er innenfor livmortappen man skal være forsiktig i forhold til det.

Skrevet

Det er slik jeg har oppfattet det også, slik som Bobla.....at det er oppi livmorhalsen en ikke skal stikke fingrene. Hvis en har god renslighet på hendene, så kan jeg ikke se noe i veien for at en kan kjenne etter hvor mye livmorhals som stikker nedi skjeden. Jordmor vet at jeg sjekker selv, og har ikke sagt noe på det....

Skrevet

Enig, ring føden....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...