Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 jeg er i uke 31 og har hatt en liten blødning og har masse kynnere. nå kjente jeg etter i sjeden for å sjekke. jeg kan ikke kjenne livmortappen. Den må ha trekt seg opp, har den vært slik lenge,, hvordan er det for dere. beklager deltaljer... hvordan skal den være?
Lille Langbein Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 Det jeg ihvertfall er at du ikke bør kjenne etter for mye oppi skjeden selv, da det kan være infeksjonsfare ved å ta på seg selv så høyt oppe i skjeden. Det er kun helsepersonell som skal gjøre det... Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke tenkt så mye på det jeg;)
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 Ring føden og få en sjekk der. det ville jeg gjort
Bobla :) Skrevet 10. januar 2008 #4 Skrevet 10. januar 2008 Det er vel ikke mer infeksjonsfare å kjenne oppi skjeden, enn det er å stappe en mannetiss inn der Det er innenfor livmortappen man skal være forsiktig i forhold til det.
BlåklokkaVest Skrevet 10. januar 2008 #5 Skrevet 10. januar 2008 Det er slik jeg har oppfattet det også, slik som Bobla.....at det er oppi livmorhalsen en ikke skal stikke fingrene. Hvis en har god renslighet på hendene, så kan jeg ikke se noe i veien for at en kan kjenne etter hvor mye livmorhals som stikker nedi skjeden. Jordmor vet at jeg sjekker selv, og har ikke sagt noe på det....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå