nilk+c,") Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 I dag har jeg spist noen kjøttkaker som ikke var helt ferdig stekte!!! De var bare svakt, svakt rosa inni, men jeg har nå panikk og vil bare stikke fingeren i halsen og få dem ut!! Hvordan kunne jeg være så dum, da?! Eller er ikke dette helt krise? Bør jeg ta en prøve neste gang jeg er hos legen? Pliiis, trenger svar oh hjelp el råd snarest!! Panikk!!! Huff ;(
Bebis lucas08 venter en til Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 dette er ikke farlig er veldig liten sjanse for noen smitte av bakterier.. du kan bare ta det helt med ro og slappe av og nyte resten av kvelden..
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 Huff, har gjort det samme jeg også. Håper det ikke er så farlig... Men kjøttdeig skal jo være godt stekt, så vet ikke jeg..
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 10. januar 2008 #4 Skrevet 10. januar 2008 Tror nok at de fleste en elller gjerne flere ganger i løpet av graviditeten er borte i denne risikoen. Jeg studerer ikke maten min for hver bit iallefall. og spiser ute som normalt, og der er det jo enda vanskeligere å holde kontroll på best før datoer osv;) Men som det står de fleste steder: sannsynlighet for å bli smittet av både toxo og listeria er veldig veldig liten da disse fremkommer sjeldent. Legen min er også veldig avslappet til dette. Selv er jeg av typen som er ekstremt føre var, men spist er spist og det er så lite sannsynlig at det skulle være noen fare at jeg hadde tatt det veldig med ro. Hvis du ikke klarer å roe deg så ta en ekstra tur til legen. DEt koster ingenting og man kan ta blodprøve for toxosmitte (men dette er ekstremt sjeldent man finner i Norge!!! I sørlige strøk derimot er over 80% av befolkningen imune..)