rikedaspike Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 Hei, Jeg har fått redusert brystene i 2004 og lurer på om noen har gått gjennom det samme + har fått barn og kunne amme.... hos meg er det nemlig ikke helt sikkert om jeg kan... sier de... !
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 Jeg har vært gjennom det samme selv, jeg. Da jeg fikk barn for nesten to år siden kunne jeg nesten ikke amme. Babyen fikk malk på flaske allerede på sykehuset. Jeg ga pupp, men jeg tror ikke det kom noe særlig ut der, gitt.. Greide max å pumpe ut 30 ml ved ett tilfelle den aller første tiden. Uansett viktig å gi det du har. Jordmor sa til meg at det er ikke mengden det kommer an på. Noen få dråper morsmelk er mye bedre enn ingenting. Ikke gi opp, du! De stoppet meg på sykehuset da puppene bare var to store sår, så gi deg før det kommer så langt. Det tok da to daget før jeg fikk amme igjen.. Jeg synes det er viktig at dette står i papirene dine når du skal føde, da "tvinger" de deg ikke til å amme i like stor grad som de gjør hos andre. Kan fort gå på selvtilliten løs det der.. MEN; Det har gått helt fint med ungen, er frisk og rask og flere kan delta i matinga av babyen helt fra første dag omtrent. Jeg føler ikke at dette har vært til noe hinder for oss. Kjøp melkepulver på apoteket den første tiden. Den skal visstnok være hakket bedre enn den "vanlige" fra butikken. Kos deg masse og tenk på at det er verdt operasjonen uansett!! Jeg har ihvertfall ikke angret ett sekund. Har fått et bytt liv med mindre pupper. Med fare for å virke meeeget selvopptatt her
-kate Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 Jeg hadde brystreduksjon i 1997 og har ikke kunnet amme barna mine fødd i 2001 og 2004. Jeg fjernet 600g på det ene brystet og 800g på det andre, så det er jo mye. Jordmoren jeg hadde under svangerskapet noterte dette på skjemaet mitt og mente allerede fra starten at det var lite sannsynlig at jeg kunne amme. Fikk to små tabletter rett etter fødselen for å hindre melken i å komme - den hadde jo trolig ikke klart å komme ut melkekjertlene, noe som ville medført en enorm spreng. En bekjent fødde i fjor, og klarte etter mye om og men å amme jenta si til tross for brystreduksjon. Endte i brystbetennelse.
zzzzzzzzzzzzz Skrevet 10. januar 2008 #4 Skrevet 10. januar 2008 Jeg tok brystreduksjon for ti år siden. Da jeg fikk tvillinger for 4 år siden kunne jeg ikke amme. Jeg pumpet tappert i noen uker, men det kom bare noen dråper. Neste gang orker jeg nok ikke bryet med å forsøke noe særlig. Barna elsket Collett fra dag 1 og ser absolutt ikke ut til å ha lidd under det.. Dessuten sov de nesten full natt fra de var noen uker.. de var mette. Tillegg metter jo mer en morsmelk. En fordel vi satte stor pris på! Jeg møtte stor forståelse på sykehuset. De anbefalte med å stoppe etter et døgn. Desverre hadde jeg lest for mye i Gro Nylanderboka, og var sta og pumpet nytteløst i 5 uker. Vet om to andre som har tatt samme operasjon som heller ikke har kunnet amme. Lykke til med erstatning og sovende netter!
rikedaspike Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. januar 2008 Tusen takk for tilbakemelding.... jeg får se åssen det går. Den ene brysten virker helt fint men den andre er fortsatt ømm på en måte og jeg tror hvis det funker kun med den ene. Jeg har ikke tenkt sååå veldig langt over dette før operasjonen men angrer jo litt nå siden jeg har veldig lyst å amme. Men ble ikke ammet selv og har det helt fint. Ingen allergier. Jeg føler jeg handlet litt egoistisk nå ,men jeg gikk helt siden 14 års aldreren med de store pupper , ble mobbet etc. Hadde størrelse F noe som er også så vanskelig å skjule + å ri med for eks. For å ikke snakke om å kjøpe BH- / Bikini- helt forferdelig!!! Glad at det finnes flere i samme situasjon. Har puppene deres vokst veldig mye under svangerskapet? Jeg er fra C tilbake til DD nå og er kun i uke 15....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå