Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 Hei! Jeg lurer på om noen har erfaring med at babyen får vondt i magen av det mamma har spist. Skriker den lenge da? Går det lang tid før det går over? Jeg er veldig forsiktig fordi jeg er livredd fordi babyen skal få vondt i magen... Tenkte jeg skulle begynne å prøve meg forsiktig frem med diverse matvarer som broccoli, løk osv. Redd for at babyen skal skrike i et døgn eller lignende. Da hadde jeg fått skikkelig dårlig samvittighet.
Ginger-mor Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 Min reagerte på melkeprodukter jeg spiste. Det tok ganske lang tid før jeg forstod at det var det som var problemet, så i ettertid har jeg kanskje litt dårlig samvittighet... Det virker som det tar et par dager før det er helt ute av systemet hos meg. Men det var ikke snakk om skriking hele døgnet, altså. Min hadde mer eller mindre fast tid mellom kl. 21-03. Hadde jeg vært deg hadde jeg spist normalt og sett det an. Hvis h*n reagerer, tenk på hva du har spist og prøv å kutt ut én ting av gangen.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 Min reagerte veldig på løk. Virket som det slo til ca 20-24 timer etter at jeg hadde spiste det, også varte det i ca 3-5 timer. Men ikke hylskriking hele tiden, mer vond klaging.
Snappie Skrevet 10. januar 2008 #4 Skrevet 10. januar 2008 Vet ikke hvor lenge min lille har reagert på det jeg har spist, men vi ga sukkervann til henne og det lindrer magesmerter alt fra 10 min til 2 timer!!! De gir det til babyer på sykehus også så det er ikke farlig:) men veeeeeldig effektivt! Kok opp vann og tilsett 1 ts pr 100 ml kokt vann. Gi på flaske eller teskje. Lindrer veldig! Har brukt dette veldig mye da hun er veldig følsom i magen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå