Gå til innhold

4 mnd - vil bare sitteog titte!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det er jo ikke ryggen hans klar for! Han blir rasende når jeg legger ham på rygg eller mage, selv om han har uroer og leker etc etc. Lar ham ikke sitte mer en 3 ganger 15 i vippestolen av gangen, da må vi ha ham på fanget e.l resten av tida. Roer seg heller ikke i vogna, og vurderer å skifte til sportsvogn med svak sittestilling. Noen som har hatt samme problem - hva kan vi gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en på 2 1/2 mnd her som er akkurat lik. Vil ikke ligge og løfter hodet for å komme seg opp. Tar vi han opp blir han fornøyd. Vi pleier også å la han sitte litt i vippestolen eller støtte seg mot oss. Bare kort tid av gangen. Vet ikke helt hva man kan gjøre med det, men vi må nok bare belage oss på å underholde dem litt.

Skrevet

Samme her. Hun er 3 mnd. Strever noe så sinnsykt med å skal reise seg opp selv, men får ikke til, og SKRIKER! Blir fornøyd når hun får sitte på fanget etc., men sur så snart hun legges ned.........

Skrevet

min gutt på 3,5 mnd vil bare stå han.. elsker å stå i fanget!! har gjort det siden han var 2 mnd eller noe.. prøver å begrense det. er redd for de stakkars beina hans.. snakka med fysioterapeuten om det var dumt/skadelig.. og hun sa at det ikke gjorde så mye så lenge vi varierte litt med sitte/stå/ligge osv..

Skrevet

Godt å se at det er flere med dette problemet da... :-) Har forferdelig dårlig samvittighet når jeg har ham i vippestolen, men har ikke noe alternativ, for han er krakilsk når han må ligge mer enn 3-4 minutter...

MEN, vippestolen kan jo stilles, og er den på "vipp" med ryggen ganske langt bak, så har han jo ikke tyngden som belaster ryggen. Han rører seg stort sett hele tiden også, så hvor farlig kan det egentlig være???

Skrevet

det går nok helt fint.. snakket med en lege angående det å sitte i en bil-stol.. når sønnen min var 1,5 uke så ville han ikke sove hvis han ikke fikk være i bil-setet.. bare grining. ganske grusomt.. og hun sa at det bare var bra for babyen å få slappet av litt.. så lenge det ikke er 24 timer i døgnet så går det nok bra!

bilstol og vippestol er jo ikke så ulikt da.. men tipper vippestolen er bedre for ryggen siden du kan stille den litt bakover!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...