Gå til innhold

Dere som har født før.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

.... Når dere var ferdige med amming, eller om dere ikke ammet. Hvordan var vekta deres etter dere hadde født i forhold til før?

Nå tenker ikke jeg rett etter fødsel altså, men sånn på sikt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei for og si det sånn jeg fødte i mars og fikk på meg bunaden 17 mai uten problemer. så jeg gikk ned alt jeg hadde gått opp på kort tid egentlig:)

Skrevet

Jeg ammet ikke lenge av ulike grunner, ca 4 uker.. Jeg kom raskt ned i vekt igjen, og ble som den var før fødselen. Men det skal sies at magen har vært slappere i ettertid... Har ikke vært flink til å trene heller da.

Skrevet

Ammet ikke. Var nede på normal vekt etter ca 3 uker!! Gikk opp 11 kg

Skrevet

jeg ammet ikke jeg da hun var født 1 mnd fortidlig så hun ville ikke suge. jeg har ikke trent jeg heller og det blir 4 år i mars. hehe:) men men har vært slapp når det gjelder og trene. hehe:)

Skrevet

jeg gikk opp 23 kg jeg da. det var mye. hehe:)

Skrevet

Jeg la på meg MYE. 22 kg. Ammet de to første månedene, men var mye syk med brystbetennelse og gikk ned 15 kg de første to månedene og de neste etterhvert. Da jeg ble frisk igjen var jeg tynnere enn før jeg ble gravid, måtte legge litt på meg. Men magen og alt ble som før. Kroppen er ganske utrolig...

Har lagt på meg like mye denne gangen, og bekymrer meg ikke så mye for det, men det blir kanskje vanskeligere, for jeg skal ikke amme denne gangen (og ikke bli syk heller, bank i bordet) Men jeg tror at hvis man spiser vanlig kost, og går tur hver dag så er ikke dette noe problem. Tror ikke man skal gå inn for å slanke seg, men spise sunn mat, og kutte ut den ekstra sjokoladen man har "fortjent" (iallefall jeg), om dagen:)

Det er forresten fem år siden sist, da var jeg 23, så det kan jo hende det blir værre nå som jeg er eldre:(

Skrevet

jeg ammet i 20 mnd, gikk ned til normalvekt 4 uker etter fødselen, men la så på meg 1 kg i mnd til gutten var ca 9 mnd.. disse kiloene har jeg nå naturlig tatt av meg, som høygravid (veier ikke noe mer nå enn da jeg var høygravid sist), men regner med at jeg kommer til å legge på meg igjen når amminga kommer igang for fullt. Det med at amming er så slankende stemmer iallefall ikke på meg...

Skrevet

Jeg gikk NED i svangerskapet - ekstremkvalme, og masse OPP under amming. Så for meg er amming overhodet ikke slankende, fører tvert imot til en helt syk matlyst for min del...

Skrevet

Jeg startet på 63kg, gikk opp 15,og to mnd etter fødsel var jeg nede i 62 kg. Men ammet masse,for hadde stor baby som var glupsk på melk. Jeg prøvde i grunnen ikke å gå ned i vekt,men ble mange trilleturer for å nurket til å sove..Tror det lønner seg for vekta sin del å amme;).

Skrevet

Jeg gikk opp 23 kg. mye var vel vann, for da jeg kom hjem fra sykehuset var jeg allerede gått med 10 kg. Etter 6 mnd amming, mye mat og en del trilleturer var jeg nede på startvekt, etter nok et år med amming, gikk jeg ned 7 ekstra kilo.

Satser på å amme fullt de første 6 mnd nå også, i tillegg til å komme meg ut å gå turer hele sommeren. Gleder meg! :o)

Skrevet

Jeg var lettere etter jeg hadde født enn før jeg ble gravid. Hadde svangerskapskvalme i ni gøyale måneder :-( Var så fantastisk å få matlyst etterpå, og å kunne spise uten å spy at jeg gikk opp i vekt under ammingen.

Gjest Lenchen *høygravid*
Skrevet

Jeg veide mindre enn jeg gjorde før jeg ble gravid, ca 1 år etter graviditeten.. Men det tok altså et år å komme dit. La på meg 20 kg.

Skrevet

Sist gikk jeg ikke opp noe mens jeg var gravid, slet voldsomt med ammingen og la på meg da jeg ammet... Litt motsatt jeg visst ;)

Skrevet

Jeg ammet ikke og etter masse masse trening gikk jeg av meg alt jeg hadde lagt på:))

Men som sakt måtte det trenes!

Skrevet

jeg la på meg 15 kilo i forrige svangerskap. en uke etter fødsel var 10 kilo av og etter 2 mnd til var jeg 2 kilo lettere en før svangerskapet... gikk en del turer og full ammet. 2.5 mnd ette fødsel hadde jeg tatt av enda 2 kilo så 4 mnd etter var jeg 5 kilo lettere enn før graviditet.Men da jeg sluttet å full amme gikk jeg opp ettpar kilo.

Skrevet

så for meg var amminga veldig slankende. nå hadde jeg en gutt som spiste godt også.. satser på det denne gangen å:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...