Piamor Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 Jeg var til legen i dag. Har hatt kjempevondt i kors-rygg og hofter de siste dagene, Jeg er ganske bra fra morgenen, men blir verre og verre utover dagen. Om kvelden greier jeg nesten ikke gå... Det er også vanskelig å finne en god sove-stilling slike kvelder. Legen mente det var alt for tidlig å få bekkenløsning i uke 20! Men han skjønte jeg hadde vondt, så jeg ble 50% sykemeldt en mnd. Skal jobbe halve dager. Har hørt om andre som har vært sykemeldt for bekkenløsning fra uke 6, ikke hvet jeg....
*tybber* Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 Det høres ut som bekkenløsning ja! 2. gangsgravide får jo det ofte før uke 20 da, så syns det var rart av legen din å si det. Jeg har fått "påvist" bekkenløsning nå, og jeg er i uke 27. Begynte sånn du er nå i uke 22 kanskje, og ble da henvist til fysioterapi. Men pga litt ventetid, jul og nyttår, fikk jeg ikke kommet dit før i går. Ikke noe tvil om at det var bekkenløsning nei. Så jeg syns du skal spørre legen din om henvisning til fysio neste gang du er der, eventuelt ringe å høre.
mine små alver... Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 Noen leger vet tydeligvis ikke nok om bekkenløsning. Jeg var hardt rammet i mitt forrige svangerskap,gikk med krykker og hadde store gangvansker lenge etter fødselen også. Jeg fikk Bl allerede i uke 8 denne gang.Legen min mente også at det var for tidlig!! BULLSHIT....de som er plaget av bl og har lett for å få det kan tilogmed få det som første symptom på graviditet!(lest fra foreningen for de med Bl)Nå har jeg skikkelig problem igjen og må bruke krykker.Dette har med hormonene i kroppen å gjøre og om du har myke ledd.Desto større kjangs for å få det. Jeg vil anbefale dere manuell terapi,ikke alle fysioterapauter som har kunnskapene heller. Ellers så er et godt tips å lytte til kroppen,ikke press dere. Ligg med pute mellom bena i sengen (for støtte) og hvis dere ligger på "silke" laken er det lettere å snu seg i sengen.(man kan også få lånt seg et sklilaken på helsestasjonen). Ha også bena samlet når dere får ut av sengen,bilen ol. Lykke til=)
*_A_* Skrevet 10. januar 2008 #4 Skrevet 10. januar 2008 Jeg begynte å få smerter i korsryggen, og foten "sviktet" i uke 9. Er nå 13 uker på vei og har smerter i hele bekkenet, korsryggen, skambeinet og nedover lårene. Er jeg i aktivitet blir smertene verre nesten med en gang, og dagen etterpå blir også verre. Jeg beskrev korsryggsmertene til jordmor i uke 12, og hun har henvist meg til fysioterapeut. Har ikke fått påvist symptomatisk bekkenløsning ennå, men er ganske sikker på at det er det jeg har. Er sykemeldt fra deltidsjobben min (hardt fysisk arbeid). (Symptomatisk) bekkenløsning er hormonelt, og kan komme svært tidlig. Alle gravide får jo bekkenløsning, men ikke alle får smerter og funksjonsnedsettelse, som blir kalt symptomatisk bekkenløsning. Dette er min første graviditet, og jeg har ikke hatt problemer med rygg eller bekken tidligere. Min mor hadde symptomatisk bekkenløsning i alle sine svangerskap, så mulig det er litt "arvelig"...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå