Snupi27 Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 jenta mi er 5 mnd nå og får middagsglass på morgenen og grøt på kvelden. hs anbefalte dette siden hun gikk litt sakte opp i vekt,, jeg ammer henne før eller etter at hun har fått maten og mellom disse måltidene. men når må de begynne å få på dagen oxo?
Lillegutt og jeg Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 Det er vel litt opp til dere foreldrene når dere øker antall måltider med fast føde, og alt etter hvor glad datteren deres er i denne maten!?! Jeg har en gutt på 6 mnd, han begynte med grøt på kvelden når han var litt over 4 mnd, økte til grøt morgen og kveld når han var omtrent 5 mnd og nå har vi startet med middag midt på dagen. I tillegg får han pupp 3-5 ganger i døgnet. HS anbefalte meg å amme før måltider med fast føde, iallefall frem til 8 mnd - dette for å beholde melken, som er viktig for meg. Jeg vil gjerne amme en stund enda! Neste for oss er brødskive, så det blir mer og mer fast føde ja... (noe som krever litt mer planlegging enn pupp... nå må jeg jo ha med mat når vi skal bort...! Hehe!!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå