--Cecilie Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 Hei Har en gutt på 4 år som går i bhg og venter nr 2 til sommeren. Kan jeg søke nå i februar før babyen er født eller må jeg vente til neste år? Hadde egentlig bare tenkt å ta 44 uker permisjon denne gang så da må jeg jo ha bhg plass allerede fra april/mai, og hvis søknadsfristen er februar 09 så tviler jeg på at jeg får plass så tidlig. Men hvis jeg kunne søkt allerede nå så kan jeg lett være villig til å betale for plassen så fort jeg får. Noen som har erfaring på dette området? Bør jeg søke til bhg eller kommunen?
simba>>>3gutter Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 ta en telefon til barnehagen og spør, noen sted er det søsken pri andre steder ikke
dollylille Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 du kan ikke søke før barnet er født, må ha personnr. søskenpri. blir dessverre mer og mer borte, så barnehage nå er bare loddtrekning.
<3 qleopatrice <3 Skrevet 10. januar 2008 #4 Skrevet 10. januar 2008 Spør leder i bhg. som gutten din går i og hør hvordan det fungerer hos de.... Hvordan de foretar priorriteringer osv.. når du bør søke for den som er på vei...Dette er veldig forskjellig fra kommunene...
yvve73 Skrevet 10. januar 2008 #5 Skrevet 10. januar 2008 Det er søskenprioritet i vår barnehage i alle fall. Dette er innfelt i vedtektene til barnehagen. Vi har privat barnehage. Men, det er nok sånn at man må ha personnummeret klart før man kan sende inn søknad. Og det tar vel noen uker etter fødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå