jentebanden Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 Vet at man ikke skal starte på kuren mens man ammer. Gjelder det så lenge man ammer litt også? Ammer litt innimellom, men det er ikke som måltid til lillejenta. Jeg kunne godt tenke meg å prøve kuren, men kan jeg ikke det nå da? Hva kan man ikke spise i denne kuren? Fint om noen kunne si litt om den. Hvor lenge dere holdt på o.l.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 dr. tokild sier du KAN gjøre det når du gir annen mat i tillegg til ammingen. Kuren er hard på kroppen og man vet vel ikke helt hva som skilles ut hvor. Dessuten kan du jo ende opp å miste melka. Det jeg ville gjort var å gå på www.ketolyse.no og se om du finner en mailadresse til han eller melde deg inn der så du får spurt. Han svarer også ofte her inne på slankedebatten og på www.lavkarbo.no
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 Om barnet får mer enn halvparten av sin næring fra annen mat/mme kan du fint starte på ketolyse. Dette fordi man ikke vet hvordan melken påvirkes og det er viktig at barnet har tilgang på annen næring. Så om du ammer litt for osen kan du fint atarte på ketolyse. Jeg har en liten pause nå, pga jeg gikk nesten 6 mnd på den (14 kg minus), men starter opp til uka. Hadde liten nedgang fordi jeg først etter tre mnd oppdaget at jeg reagerte negativt på kunstig søtning, som jeg jo hadde brukt en del av. Så når jeg nå begynner på igjen kommer jeg til å kjøre rent kjøtt, fisk og utvalgte grønnsaker + egg i 14 dager før jeg uke for uke introduserer henholdsvis ost, rømme, fløte, og nøtter (tror jeg reagerer litt dårlig på nøtter også). Om man finner en ballanse der man unngår "partystoppere" kan man fint oppnå en vektnedgang på 1,5-2 kg i uken. Du spør hva en ikke kan spise. Det er lettere å si hva man kan spise: kjøtt, fisk, egg og grønnsaker og melkeprodukter med lavt karbohydratinnhold. I tillegg kommer nøtter, og man kan bake selv med egene ingredienser (men jeg hverken likte baksten eller gikk ned mens jeg spiste det). Noen ting er viktige å huske på: kuren egner seg bare om man skal ned minimum 10-15 kg. Man må huske på at man i begynnelsen mister en del vann, så når man innfører mer karber etter endt kur vil man alltid legge på seg 3-5 kg første uken. Kuren skal ende i en livsstilsendring der man fortsetter med lavkarbo-mat, men hvor man kan tillate seg enkelte utskjeielser. Å gå tilbake til et kosthold med loff, pasta og sjokolade vil ende med vektoppgang og det som værre er. Håper du fikk litt hjelp her.
Cat.68 Skrevet 10. januar 2008 #4 Skrevet 10. januar 2008 LisseUmmaNuddeAtteJam Skrev; "etter endt kur vil man alltid legge på seg 3-5 kg første uken" Den stemmer jo ikke da. Det trur ejg vil være veldig individuelt. jeg ikke opp et gram heller etter endt kur men gikk faktisk ned 2 kilo til. Så stod jeg helt stabil i 4 mnd så gikk jeg opp 3 kilo i jula men det er filstendig selvforskyldt. Så å si at man ALTID legger på seg det blir feil.Men det er sikkert ikke uvanlig.
jentebanden Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. januar 2008 Tusen takk for gode svar! Jeg har så lyst til å klare det, men tror jeg mangler selvdisiplin... "Etter endt kur" sier dere, hvordan spiser dere da? En mellomting mellom kuren og "spise alt mulig"? Vanlig kost, altsa med det man unngpr i kuren? Hvor lenge går man ned i vekt? Ikke uendelig regner jeg med... Trenger litt motivasjon her folkens!
Cat.68 Skrevet 10. januar 2008 #6 Skrevet 10. januar 2008 Før å holde vekten etter endt kur ble jeg mer bevisst på hvor mye karbohydrater jeg spiste. Jeg spiste alt slik som før , men var mer forsiktig med mengden fett og karbohydrater. Pluss at jeg begynte trene. Etter endt kur må aktivitetsnivået opp og forsiktighet med fett og karbohydrater er et must. Motivasjonen finner du egentlig i resultatene med Ketolyse. Samt at det ikke er vanskelig å følge denne dietten. Du er altid mett og fysikken blir mye bedre.
Gjest Mayflower Skrevet 10. januar 2008 #7 Skrevet 10. januar 2008 Jeg spurte om det på slankedebatten! Her er linken! http://www.dinbaby.com/forum/thread/136484519
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 10. januar 2008 #8 Skrevet 10. januar 2008 Formulerte meg idiotisk, ser det nå, Cat.68 Kan skrive det litt bedre: Når man skal avslutte kuren kan det være lurt å gå ned ettpar kilo mer enn målvekt, fordi de fleste legger på seg 3-5 kg i form av vann når man introduserer karbohydrater igjen. Hos meg gikk det nesten 2 uker fra ketolyseslutt, men da plutselig gikk jeg opp 4 kg på to dager før det stabiliserte seg (jepp, det kjentes på fingrene!). Og til Hi: som Cat.68 her sier, når kuren avsluttes må man regulere fettinholdet i maten ned, og karbohydratene opp. Et vedlikeholdskosthold bør vel inneholde 80-150 karber i døget. Dvs at man feks kan spise lavkarbo-brød men ikke til alle måltider. Samme med grov pasta i moderate mengder, men ikke samme dag som du spiser brød. Og man kan tillate seg utskeielser fra tid til annen, men ikke sjokolade og loff hver dag.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 10. januar 2008 #9 Skrevet 10. januar 2008 jeg går heller ikke noe særlig opp når jeg slutter å være i ketolyse.. bare omtrent det glykogenlagerene mine veier.. hehe... mellom en halv kilo til 1 kilo. .. men sist så gikk jeg tilbake til drittkostholdet mitt og da la jeg på meg glatt 1 til 2 kilo i mnd og gikk raskt opp 5 kilo ja.. Det er de jeg skal ha nå pluss noen til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå