Gå til innhold

ks\igangsatt........usikker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Trenger noen synspunkter. Jeg har født to store barn vaginalt (4,6 kg og et på 5,3). Der den siste fødselen endte med totalruptur grad 4. Er satt opp på ks 9 dager før termin....men kan få velge å bli satt igang i neste uke, 2 uker før termin.

Var på vektestimering i dag...og de mener at babyen nå er ca 3,7 kg(og mener derfor at barnet ikke blir over 5kg ved termin). Og de mener at en vaginal fødsel kan gå bra. Er så usikker på hva jeg ønsker...huff....er kjempe redd for å revne igjen, men så er jeg redd for ks også......

Noen som har lignende opplevelser eller bare tanker om dette??? Vet ikke om jeg klarer å ta dette valget.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff, jeg vet ikke siden jeg ikke har foedt foer, men hvis du blir satt igang mens babyen fortsatt ikke er saa stor, og kanskje bruker badekar mye som kan hjelpe deg aa ungaa revner saa hadde jeg kanskje gaatt for det alternativet..kanskje faar du en positiv foedselopplevelse denne gangen..har jo hoert at alle foedsler er forskjellige..men som sagt dette er tanker fra en groennskolling:)

Skrevet

Skjønner veldig godt att du er usikker!! Ikke alltid så veldi godt å vite. Hva mener de du helst bør gjøre? Jeg tror jeg personlig hadde gått for en vaginal fødsel viss jeg kunne bli igangsatt, å ikke barnet var så stort, for viss den er 3700 nå så er jo babyen knapt 4 kilo i neste uke. men sikkert litt skremmende med tanke på å revne igjen. Selv har jeg to keisersnitt bak meg, og jeg kan ikke si noe negativt om de opplevelsene heller. Men jeg skulle nok ønske jeg kunne vært så heldig og få opplevd en vaginal fødsel jeg og, men desverre så er ikke min kropp skapt slik:-) Håper du finne ut hva du vil, og bestemmer deg så du ikke trenger å gruble så mye lengre:-) Masse lykke til hvertfall!!!

Skrevet

Takk for svar begge to. Synes dette er et vanskelig valg...hadde jeg vært helt sikker på at jeg ikke ville revne så mye igjen hadde jeg jo ikke vært i tvil.....

Er det noen her som har hatt en totalruptur og født vaginalt i neste svangerskap???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...