KlemC 3småUnder3år Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 Fredag 04.01 kjente jeg ble litt dårlig i magen og måtte på do rundt klokka 10 la meg ned litt og dette gikk fort over, merket litt blod i trusa men tenkte ikke mere over dette... Jeg satt litt på pcen og følgte litt med lillemann på 16 mnd og tiden gikk... Plutselig kvart på 12 fikk jeg en følelse av at mannen min ikke måtte dra langt avgårde (jobber litt rundt omkring). Slo på tråden til han og sa at jeg tror ikke du må dra noen plasser idag.. jojo men jeg må jo hente ungene på skolen.Ja svarte jeg.. det var jo heilt greit.. 12 hadde jeg så vondt at jeg hadde problemmer med å ta av meg sønnen min som var hjemme... Ringte føden og hørte på hva jordmor mente.. hun sa at nei nå er det på tide at du kommer... JA tenkte jeg... men jeg må vente på skyss svarte jeg tilbake... Ja kom bare når du er klar... Ringte mannen min og sa : Jeg tror ikke du kan dra på jobb etterpå fordi jeg har så vondt at jeg klarer ikke ta meg av sønnen våres.. ja det var greit. Jeg følte ikke at jeg hadde dårlig tid... 12.20 ringte jeg nok en gang til gubben og sa... Nei.. NU må æ på sykehuset... hehe.. snakk om stress... skulle prøve liksom å pakke en bæg ferdig, kle på minsten og samtidig ikke uroe de største barna som kom inn døren rundt 12.30.. Hadde store problemer med alt for riene kom så tett.. Fikk alle oss 5 i bilen og riene var like intense.. Etter 1 min i bilen gikk vannet og jeg kjente babyen datt ned i bekkenet... Jøss sier jeg.. der gikk vannet.. Jeg klarer ikke biltur opp til barnevakta til de største sa jeg så de ble kastet av på turen hehe. Akkurat da gubben hadde snudd bilen kom pressriene.. jøss.. nei.. dette går for fort tenkte jeg.... Så bilturen som vanligvis tar 10-15 min ble unnagjort på 4 min... Barnevakta til den minste måtte møtte osss på sykehuset og hun fikk ordnet båre og noen som tok i mot meg.. for jeg klarte ikke gjøre noe.. Pressriene var så intense at jeg hadde store problemmer med å holde igjen.. Gubben parkerte rett utenfor akutten og jeg ble løftet ut av bilen av ambulansefolk og rett opp på føden. Da var klokken rundt 13.05-10 og håpte bare gubben skulle rekke det.. Han fikk jo besskjed om å parkere bilen... Men han kom opp og fikk være vitne til at hannes første datter kom 13.22 og var 3910g og 51 lang... Mye pepperkaker;) 5 minutt til i bilen og jenta hadde kommet der. Så vi er nå endelig kommet hjem og har det bra men melkespreng, såre brystvorter og deigmage:)
moki, har fått sin prinsesse! Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 Gratulerer så mye!!!!!!!!!!!!!!!!!! Koselig fødselshistorie var dette, selv om det gikk lovlig raskt! Venter selv nr tre, og er bekymret for ikke å rekke sykehuset i tide. Den siste fødselen tok kun 6 timer, og vi har ca 45 min reisevei ril sykehuset.,.. Og med to barn som skal til barnevakt og en mann som er selger så blir det mye tid som går tapt. Men , men, det ordner seg nok! Uansett: Kos deg masse med det nye barnet!!!
mimmitiltre Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 Gratulerer masse!! saa bra dere rakk aa komme dere inn paa sykehuset!! kos dere masse naa da:) gleder meg til det er min tur..har termin idag men ingen tegn paa at noe skjer snart..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå