Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 Har hørt at mange barn ikke klarer å suge på de?? Blir det for vanskelig når de er vant til å ha puppen oppe i ganen, og så må de benytte en helt annen sugeteknikk på ortodentsmokken??
*Super*Mamman* Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 Jeg har forsøkt det, gutten liker dem, men de blir ødelagte med EN gang. Holder så vidt i et døgn. Silikonet sprekker opp, og da er de jo farlige å bruke. Har kjøpt tre pakker med disse smokkene, på tre forskjellige steder, men alle er blitt slik, så tror ikke det har vært produksjonsfeil heller...
mimmitiltre Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 joess saa rart!! ja da er det jo liten vits:)
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #4 Skrevet 10. januar 2008 Hmm, så rart det var da!! Har kjøpt inn en pk med to, så får jeg se hvordan det går når han kommer til verden:) Når skal egentlig barna begynne med smokk?? Etter de har vent seg til puppen?
la_mia_vittoria Skrevet 10. januar 2008 #5 Skrevet 10. januar 2008 Merkelig det da. Skulle liksom være så bra smokker... Flere med erfaringer? Jeg har kjøpt inn noen sånne for nyfødt.
mammaen til Helle+2 i magen Skrevet 10. januar 2008 #6 Skrevet 10. januar 2008 Jeg har også kjøpt en pakke... men håper hun ikke vil bruke smokk når hun er komt til verden... Anonym som spurte overfor når barna skal begynne med smokk: ingenting som heter at barna SKAL det. men barn med ekstremt sugebehov kan trenge det, dersom h*n ikke tar tommelen sin eller roer seg uten å få suge på noe. Jeg syns mange er altfor kjappe til å putte smokk i barna sine, og så går de med den hele dagen, om de gråter eller ikke - til de er både 2-3 og 4 år. Men visst du ser at barnet trenger smokk av en eller annen grunn og skal amme, så bør sugeteknikken på puppen først være etablert
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #7 Skrevet 10. januar 2008 Er enig i at det ikke er noe som heter SKAL bruke smokk, men de første månedene har de jo et stort sugebehov, og da kan det være greit å ha et alternativ. Er ikke enig i det du sier om at smokk kan prøves dersom babyen ikke vil ta tommelen sin for eksempel. Jeg vil mye heller at babyen skal bruke smokk enn tommel eller finger - smokken kan vi legge bort når det er tid for avvenning, men det kan du ikke med tommel eller finger. Vi har brukt smokk på vår første, og etterhvert som han ble større brukte vi den bare på natten. Så sluttet vi med den da han var nesten 20 mnd, og det var tre-fire kvelder med litt leit og trist fordi smokken var borte, men siden har han ikke savnet den. Det vi lærte da var at så lenge han bare brukte den om natten kunne vi fint ha avvent ham før, for nå sover han roligere.... Men, alle barn er jo forskjellige, det her er bare min erfaring...
Mamma til snart 4 Skrevet 10. januar 2008 #8 Skrevet 10. januar 2008 min menig så er noen av det dommeste jeg har kjøpt, trur de må vennes til rett etter fødsel, barnet suger jo ikke på de, men skal hvile tungen inni den, prøvde en selv og det var jo ikke noe godt å "suge" på. hun tar hun de med en vipp opp over for de kan kun sutte på, siden hun har ett veldig sutte behov, men har hørt noen som kun bruker dem, men de har slitt for at barnet skal ta den til slutt da;) er stadig noe nytt;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå