Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min ellers hyggelige svigermor mener at vi gjør det. Hun mener at baby (8 mnd) må lære seg å blir mer tålmodig, ellers vil vi få slite seinere. Grunnen er feks at jeg synger til henne når jeg kler på/skifter på henne (blir koselig istedet for maktkamp), lar henne holde en leke mens hun spiser (mating går mye greiere), lar henne få "smake på" vannet i mitt glass når hun strekker seg frem i stedet for bare å drikke fra tutekoppen , etc.

Jeg synes slike ting bare er hyggelig jeg da :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er da vell bare hyggelig, spør du meg!!

tviler på at noen blir skjemt bort av slike ting!

når jeg tenker på å skjemme bort barn, tenker jeg på å gi etter i butikken, la de få viljen sin altfor ofte, leke isteden for å sove v leggetid og lign!

så ikke bry deg om svigers! ;)

Skrevet

bare koselig det du gjør ...

glem "gode" råd :)

Skrevet

Å skjemme bort et barn....det forbinder jeg med å gi dem alt de peker på i butikken etc....Ikke noe som heter å skjemme bort når det gjelder oppmerksomhet og kommunikasjon, samt kjærlighet slik du gjør det. Skyt svigermor, du...

Skrevet

Ja jeg skjemmer henne bort, desverre litt for mye...

men det er første mann og MIN datter så det blir mitt problem senere også..

hun får alt for jeg elsker å kjøpe ting til henne, (hun er bare 7mnd. da) og hun får all min oppmerksomhet når hun er våken( og hun krevr den... sikkert fordi hun er vane med den).

Skrevet

Neimen, nå ble jeg litt sjokkert over svigermora di! Skal man ikke komme barna litt i møte da, og la dem få lov å utforske verden?! Og prate med dem, SKAL man jo gjøre - alt det du nevner er jo bare sunn stimulans! Nei, jøss, jeg ville nesten si omvendt, - dersom man ikke stimulerer og blir litt med på deres lek og deres premisser, får man problemer senere. Sønnen vår har fått lov til å "grise med maten", dvs spise sjøl, og nå (snart 3) spiser han helt uten å søle og drikker av vanlige glass, og siden vi lar ham få styre det meste av spisingen og lar ham få prøve og teste ut og kommer ham i møte med å smake på og teste ut, er måltidene hyggelige og lite preget av konflikt...

Skrevet

takk for tilbakemeldinger, godt å høre at jeg ikke er helt borte vekk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...